606 mods waanzin

Imipolex

switchboard operator
Heb laatst m'n 606 nog eens opengemaakt met de bedoeling de BD-mod aan te passen mbv de confusedmachines-site info... werkte niet echt... toen maar weer in originele staat gebracht, en opnieuw de 'oude' mod gedaan (peter forrest-info geloof ik, of hoe heette die ook weer) daaroverheen weer de 'nieuwe' mod gedaan. Werd een beetje gek van de soldeerdampen, en bovendien gaan de print-sporen loslaten als je te vaak soldeert...
Affijn, blijkt dus wel te werken, maar alleen als de 'oude' mod's tune-pot in een bepaalde stand staat...
Nou ja. Uiteindelijk dus:
een pot voor de initiele 'crack' van de BD (een hardere tik aan het begin)
twee pots voor de tune (hij gaat zo laag dat je 'm alleen nog voelt),
een voor de decay,
een voor de envelope,
een voor de cv-in scaling...
Al met al wederom een beangstigend avontuur!
Al die verschillende aanwijzingen voor de mods zijn wel verwarrend.

Attachments

• 606open.jpg
    606open.jpg
    305,6 KB · Bekeken: 163
Dat het zo allemaal recht op bijft staan op tafel :D wat ik altijd zonde vind aan mods is dat de meeste gedaan worden met bakken in mint conditie. :stupid

Origineel geplaatst door Cubik_Planet
Kewl..... krijg je dat ding nog dicht of niet??? :kont: :confused: >:|

CP

Dat wordt dus het volgende avontuur...

Dit is ook wel geinig... Dit komt net van de Analogue Heaven mailinglist.

http://www.detronik.net/detronik-2R-606-52003.htm

S016I002.JPG

Een hoop extra schakelaars en een 19" rackje erbij. Hij klinkt wel bijna hetzelfde als mijn ASo mod en die van jou..

Re: 606 mods waanzin

Origineel geplaatst door Imipolex
Heb laatst m'n 606 nog eens opengemaakt met de bedoeling de BD-mod aan te passen mbv de confusedmachines-site info... werkte niet echt... toen maar weer in originele staat gebracht, en opnieuw de 'oude' mod gedaan (peter forrest-info geloof ik, of hoe heette die ook weer)

Het was natuurlijk geoff waterstone. Dat moest ik even rechtzetten.
sorry

ik zou zelf ook heel graag een keer een hele vette mod willen doen. wat me - behalve mijn onervarenheid in mods - tegenhoudt is echter dat hoe stoer ze ook eruit zien of in elkaar steken, ze me qua klank toch niet echt kunnen overtuigen. ik vind bijv. de mp3's die op http://www.detronik.net/detronik-2R-606-52003.htm staan nou niet echt bijzonder. met losse outputs op je 606, wat distortion, een filtersweep en eq op je mixer kan je dit soort geluiden ook maken, en zelfs vetter. ik heb ook weleens andere 606 mods beluisterd, waaronder een waarmee je bijna een 909 kick en 808 snare zou kunnen maken, nou dat kwam niet echt in de buurt.

misschien kan er iemand met een gemodde 606 eens laten horen hoe vet die mods wel niet zijn? oftewel een GOEIE demo?

Ieder zijn meug, natuurlijk. Maar als je een 606 hebt, en die wil blijven gebruiken, wat is er dan leuker dan een hele rits extra controls om je geluid te tweaken? Met alleen de aparte outs kun je al veel doen, natuurlijk.
Ik zal eens proberen een 'vette' demo te maken, maar het probleem is natuurlijk dat MP3 niet echt recht doet aan het analoge geluid van de 606, dus.

Nu een 909............

Origineel geplaatst door dekzster
Nu een 909............

hoewel ik in m'n eigen post een vergelijking maakte met de 909 (606 die 909 nadoet) ben ik toch wel van mening dat een 606 bestaansrecht naast een 808 of 909 heeft. vooral een combi van 606 en 909 levert leuke resultaten op, daar de 606 hats, toms en snare naar mijn smaak niet in te ruilen zijn voor die vd 909...

:gaap: hoop gelul eigenlijk ik weet het... gewoon knallen met die bakken, daar gaat het om!

Back