Virus ti desktop 2dehands 5 jaar oud

natenextdoor

Ingeburgerd
Hallo, ik heb dus een virus ti desktop online gevonden voor een prijsje van 900 euro, nu is dit natuurlijk een normale prijs voor dit apparaat tweedehands, alleen is hij al ongeveer 5 jaar oud.
Dus mijn vraag luid, is dit een verstandige aankoop?
want in mijn oren klinkt 5 jaar toch best wel oud, ik weet niet of dit ook zo voor synthesizers geld.
Ik ga hem zoiezo eerst bekijken en wat aan de knopjes draaien voordat ik hem koop, maar waar ik me het meest zorgen over maak is dat het apparaat het niet zomaar ineens begeefd uit oudheid als ik er strax dat geld ervoor heb neer gelegd.

wat is ongeveer de gemiddelde levensduur van een virus synthesizer?

Groetjes

Bij een digitale VA synthesizer maakt de oudheid niet zoveel uit.

Zorg er alleen voor dat als je hem test dat alle toetsen en knoppen werken. Let ook op eventuele speling op de knoppen. En uiteraard of hij optisch in orde is (maar dat is minder belangrijk).

Het enige wat een probleem kan zijn met een oude synth is dat de firmware oud is en eventuele bugs gefixed kunnen zijn met nieuwe firmware. Maar vaak kan je ook nieuwe firmware inladen.

Of het een verstandige koop is kan alleen jij bepalen. Maar ik zie geen problemen apart van de kapotte toetsen/knoppen.

Ik zou zeggen dat bij een VA de leeftijd meer uitmaakt dan bij een analoge. Maar ik vind de Virus wel een ander geval. Ik kocht de mijn (een Polar TI) nieuw een jaar of vier geleden, en toen was ie al een tijdje op de markt, ik had ook dezelfde reserveringen.

Maar het is nog steeds een geweldig ding wat zich kan meten met alle nieuwe shit. Nog steeds software updates. Ik zit regelmatig te twijfelen om een tweede te kopen omdat ie zo gaaf is.

Bedankt voor de reacties,

Jaa over de virus twijfel ik zeker niet, prachtig apparaat, en word nog goed bij gehouden kwa updates.

Of het een verstandige koop is kan alleen jij bepalen. Maar ik zie geen problemen apart van de kapotte toetsen/knoppen.
Dus 900 euro is een redelijk prijsje voor een 5 jaar oude virus? want ik heb ook nog ff dit forum afgezocht en kwam langs wat oude topics met de virus ti desktop voor rond de zelfde prijs koers, alleen dan wat minder oud.
Hier wat enkele foto's van de virus die ik wil aanschaffen

virus1.jpg

virus3.jpg

ziet er opzich toch best schappelijk uit?

Back