Nieuwe release

Ehm je gaat voorbij aan de essentie: 99.99% v/d labels zijn zolderboeren.
Het gross v/d releases is eigen beheer. Iedereen kan op Beatport staan, is op zich niks bijzonders.

Ik denk aan een nieuw synthforum album, vorige album heeft algelopen jaar €17,35 opgebracht (40€ in geïnvesteerd) Maar is gewoon leuk om te doen, dus misschien wel weer tijd voor een 2013 editie.

Ik moet Raph props geven dat hij dit maar weer allemaal regelt voor zichzelf.. ik heb geen idee hoe ik m'n muziek in Beatport verkoop.. bovendien heb ik nog niks liggen waarvan ik denk dat de wereld daar op zit te wachten :-)

Ik denk dat het getekend worden bij een voor jou goed platenlabel een kwestie van erkenning is: jouw muziek heeft het kwaliteitsniveau van dat label. En dat is natuurlijk cool, je hoort bij de club..

Maar op Beatport je spullen te koop aanbieden is dus niet speciaal lees ik hier... of views op Youtube krijgen..
Maar een hit scoren is echt niet zo makkelijk... je plaat moet natuurlijk wel goed zijn :-)
Troep winkels in kopen kan blijkbaar iedereen (gewoon algemeen gezegd hoor) maar tja, als je plaat ruk is, dan issie ruk. En verkoop je niet veel..

Ik denk aan een nieuw synthforum album, vorige album heeft algelopen jaar €17,35 opgebracht (40€ in geïnvesteerd) Maar is gewoon leuk om te doen, dus misschien wel weer tijd voor een 2013 editie.

Goed idee, zal een leuke motivatie zijn om eens een track af te maken :mega:

Klopt, daarom hoef ik ook geen nummer 1, of 100.000 plays, omdat ik daar geen geld voor over heb, maar stel dat ik vanmiddag wel €1.000 van m'n eigen track in m'n cart gooi en afreken, sta ik morgen ook op een.

Hoe tenenkrommend het ook is, maar populariteit, van soundcloud tot youtube plays, tot facebook volgers, is gewoon te koop
http://www.thesocialmarketeers.org/buy-soundcloud-plays/
http://soundcloudpromotion.com/buy-soundcloud-likes/
Schaamteloos https://soundcloud.com/getmorefacebooklikes/sets/buy-facebook-likes/ :D
https://soundcloud.com/getmorefacebooklikes (ff de "more" text lezen)

Maar goed, kijk je kan van mijn muziek vinden wat je wilt, maar het is wel mijn muziek. En geloof het of niet, maar er zijn mensen die het leuk vinden, ik heb geen facebook, geen Soundcloud "follow me, follow you" ethic en toch blijven 750+ mensen hangen, heb ik iedere dag (inmiddels meer dan 22k) plays op een free account en komen er nog iedere dag mensen bij. Mensen hebben geld over voor m'n tracks, good enough for me. De wereld is veranderd jongens, verander mee.

Laatst gewijzigd:
stel dat ik vanmiddag wel €1.000 van m'n eigen track in m'n cart gooi en afreken, sta ik morgen ook op een.

Hmm.. maar even een vraag:
Je staat op dan op #1, maar niemand koopt je track.. en geen DJ die hem draait..

En krijg je dan geen rare reputatie in de trant 'hij heeft al 3 nummer 1 hits, maar verkoopt niks want z'n platen zijn ruk..'.
Als je serieus wil overkomen hoort en toch ook een videotje bij, exposure op sites en magazines? Ga je die ook zelf betalen??

Succes kopen is toch helemaal niet bevredigend op die manier?

En nogmaals, ruk gebruik ik gewoon even in de algemene zin he.. daar bedoel ik niemand mee.. Ik zeg het nog maar even :)

Laatst gewijzigd:
Dat is denk ik wel het al eerder genoemde punt, je kan alle promotie mogelijkheden benutten, maar ruk, blijft ruk. Daarom zou ik dat ook nooit doen, omdat het mij puur om authentieke erkenning gaat.
Hoef geen DJ te worden, geen idol of popstar. Ik maak gewoon mijn ding wereldkundig zoals heel veel mensen die muziek maken, zijn zat artiesten of bands zonder video.

Muziek maken doe ik voor de lol, het uitgeven is de laatste afrondende stap van projecten die ik goed genoeg vind om te releasen, of, ook even in het algemeen, anderen die mening delen, of "het echt niet vinden kunnen" zal me aan m'n reet roesten :D Ik doe het voor de positieve comments, de plays en de mensen die me supporten door af en toe wat te kopen. En het geld wat binnenkomt gaat weer in de hobby.
Dat is goed genoeg voor mij. Met mixing en mastering verdien ik meer, maar ik vind muziek maken en delen ook gewoon leuk.

Geen idee, staan geen namen op de statements. Misschien zijn het wel allemaal 50ers die het in de huiskamer draaien? Wie zal het zeggen?

Bokito zit niet op bank :D (maar ff serieus, hoe kom je er in godsnaam bij om een quote van een half jaar geleden zo uit z'n verband hier te quote, zit het zo diep Ronegen?
1- dat die uberhaupt blijft hangen
2- dat je de link legt om hem hier in te zetten

Nogmaals, niks tegen dat Raphie zijn tracks op BP pleurt. Maar ik vind het wel typerend voor het hele BP gebeuren en exact de reden waarom het platform gewoon suckt. Het is long tail vs een algeheel niveau van kwaliteit (niets tegen jouw tracks hoor Raphie verder, maar in zijn algemeenheid).

En om het nog lulliger te maken, ik werd ook regelmatig benaderd door digitale labels. Ik heb overal nee tegen gezegd enkel en alleen omdat ze hun tracks op BP zetten (toen), helaas zijn 1 of 2 van die labels wel doorgegroeid en overgegaan op fysieke releases.

En over het 'kopen' van likes, hits etc. Volgens mij worden door de diverse platforms daar al actie op ondernomen en accounts gebanned. Afgezien van de morele bedenkingen ben je dus op termijn dus gewoon geld aan het weggooien.

Nogmaals, niks tegen dat Raphie zijn tracks op BP pleurt. Maar ik vind het wel typerend voor het hele BP gebeuren en exact de reden waarom het platform gewoon suckt. Het is long tail vs een algeheel niveau van kwaliteit (niets tegen jouw tracks hoor Raphie verder, maar in zijn algemeenheid).

En om het nog lulliger te maken, ik werd ook regelmatig benaderd door digitale labels. Ik heb overal nee tegen gezegd enkel en alleen omdat ze hun tracks op BP zetten (toen), helaas zijn 1 of 2 van die labels wel doorgegroeid en overgegaan op fysieke releases.

En over het 'kopen' van likes, hits etc. Volgens mij worden door de diverse platforms daar al actie op ondernomen en accounts gebanned. Afgezien van de morele bedenkingen ben je dus op termijn dus gewoon geld aan het weggooien.

Maar nomore, ook een vinyl release is tegnwoordig niks bijzonders meer, dus dat is niet iets next level of zo, mocht je dat denken. Electronische release is dé manier van releasen heden ten dage. En promotie kopen wordt ook niet gezien als valsspelen, er is helemaal geen ethiek meer. Tis puur marketing

Maar nomore, ook een vinyl release is tegnwoordig niks bijzonders meer, dus dat is niet iets next level of zo, mocht je dat denken. Electronische release is dé manier van releasen heden ten dage. En promotie kopen wordt ook niet gezien als valsspelen, er is helemaal geen ethiek meer. Tis puur marketing

Tja, je hebt promotie, en je hebt bots die hits genereren. Dat laatste heeft dus zeker wel consequenties (en niet omdat de platformen het valsspelen vinden, het is gewoon extra belasting voor hun infrastructuur).

En het gaat mij niet om de vorm van de release op wat voor platform dan ook. Maar gewoon om het feit dat er geen selectiecriteria meer zijn en dus het hele electronische muziekgenre devalueeert. Dus wat mij betreft gewoon old-school labels die je tracks selecteren en releasen en NIET de muziekmakerts zelf.

En zie mijn voorbeeld, zelfs met enkel digitale labels kan het op zich ook goedkomen.

Je kan op de radio ook gewoon programmering kopen. Er is niks romantisch meer aan i.d.d.
Deep pockets get the most exposure

Bots kan ook een team van mensen zijn die op elkaar reageren enzo. Bot zoals vroegah gaat niet meer, op wat slimmerikken na gelaten :P

Maar gewoon om het feit dat er geen selectiecriteria meer zijn en dus het hele electronische muziekgenre devalueeert.
klopt niet wat je daar schrijft, selectiecriteria zijn wel. Alvorens je mag releasen op bijv. bp wordt je allereerst beoordeeld, ja ze kunnen je ook weigeren....ook achteraf kunnen ze je eraf tieften (zoals ze ooit hebben gedaan) als je niet voldoet aan een aantal kwaliteitscriteria.

Back