Nieuwe release

Ik release niet digitaal, maar als ik Rapie's reply's lees komt het selectiecriteria erop neer of je betaald of niet, is trouwens ook zo bij een vinyl release hoor......dan betaal je alleen iets meer, maar principe is hetzelfde:)

De allereerste x, stuurt je, je tracks in....en die worden door bp team beoordeeld of je muziek voldoet aan een bepaalde potentie......en om de 3 maanden moet je x omzet hebben zoiets was het. Wordt t geweigerd moet je je tracks via n al bestaande pb label doen.

Ja er is wel kwaliteitscontrole bij Beatport & rebeat, releases kunnen gewijgerd worden, dus blijkbaar zijn ze releasewaardig :D

precies zo is dat :)....en dat likes kopen tja is hardcore markting idd. hoort eigenlijk bij een goede ondernemingsplan

Je snapt toch wel wat ik bedoel?
Wat is het criterium?
Gewoon puur interesse...

als het geschikt is voor breezersletjes in een strandtent komt het erop natuurlijk :baco:

Snap het prima Brz, maar kan er weinig nuttigs over zeggen
zal vast een groepje zijn die heel snel ergens doorspit en zegt of iets wel of niet kan
zo ben ik ook gecategoriseerd als "deephouse" deze keer, terwijl ikzelf dat niet noodzakelijkerwijs zo zie

Dus algemeen samengevat:

• een release uitbrengen is in tegenstelling tot vroeger niks speciaals meer..
• in een online store komen op eigen label is niks speciaals..
• aantal (gekochte) hits (kijkers) op je youtube video van je track is blijkbaar niks speciaals..

Okay.. wat dan???

Als muzikant wil je waardering.. je zet het niet voor jan lul in een store, je doet er moeite voor.. Als het je geen reet interesseert maak je lekker muziek op je zolder zonder daarmee naar buiten te treden..

Dus waardering door:

• verkoop
• oppikken door dj's en gedraaid worden in clubs, dj sets
• getekend worden bij een gerenomeerd platenlabel
• veel 'echte' positieve reacties via Youtube & Soundcloud
• geboekt worden als DJ of live act…
• exposure op sites en magazines
• professionele opdrachten als muzikant, componist

Allemaal dingen die je kwaliteit/populariteit als muzikant onderstrepen… die goed zijn voor je carriere..
Het is maar net waar je tevreden mee bent..

Dus algemeen samengevat:

• een release uitbrengen is in tegenstelling tot vroeger niks speciaals meer..
• in een online store komen op eigen label is niks speciaals..
• aantal (gekochte) hits (kijkers) op je youtube video van je track is blijkbaar niks speciaals..

Okay.. wat dan???

Als muzikant wil je waardering.. je zet het niet voor jan lul in een store, je doet er moeite voor.. Als het je geen reet interesseert maak je lekker muziek op je zolder zonder daarmee naar buiten te treden..

Dus waardering door:

• verkoop

Allemaal dingen die je kwaliteit/populariteit als muzikant onderstrepen…

Klopt helemaal! Ligt er ook aan hoe je er mee omgaat, wat voor doelen je voor jezelf stelt en of deze SMART zijn.
Onderaan de streep is je bewust zijn van je potentieel, wat dat dan ook is, daarna handelen en tevreden zijn ook gewoon goed.

E.e.a is sowieso beter als op een forum vanaf de zijlijn de gefrustreerde miskende artiest uithangen, niks afronden of uitbrengen en je hele "carriere". Niet "klaar". zijn. NIEMAND zit op jou of mij te wachten, grote labels al helemaal niet. Gewoon je ding doen en pikken bekende mensen het op prima. Populariteit kopen vind ik dom, maar het kan wél, ik heb liever gewoon weer nieuw speelgoed voor in de studio.

Dus waardering door:

• verkoop

Allemaal dingen die je kwaliteit/populariteit als muzikant onderstrepen… die goed zijn voor je carriere..

• verkoop
Check.
Check
Check
Check
Check
Check
Nopes.

Gaat goed dus.

ik snap nog steeds niet dat raphie met zn goedklinkende gepolijste producties nog altijd niet op de radio of in de dance charts te horen is :?

knal er een female singer overheen met een catchy melodie en je bent binnen man!

helaas kan ik zulke producties niet maken anders wist ik het wel

• verkoop
Check.
Check
Check
Check
Check
Check
Nopes.

Gaat goed dus.

Naais! :okdan:
Puur uit intereresse, waar kan ik je muziek kopen en beluisteren?

Ik nog niks van dit alles.. m'n drive en discipline is bagger..

Laatst gewijzigd:
als het geschikt is voor breezersletjes in een strandtent komt het erop natuurlijk :baco:
jonguh, wat een negatieve houding zeg.... wat je ook gaat doen (general in life), hoe groter je bereik, hoe interessanter je bent. Dus heeft nog met breezers, nog met sletjes te maken, maar met je potentie,omzet, de harde pingels.

Kan je niks, geen potentie, omzetten dus, harde pingels naar binnen hengelen, dan ja.....iets met breezer en sletjes, lig je er snel uit in een commerciële wereld. Vroegah dacht men dan ga je toch lekker bij de overheid werken, lekker niks doen en geld verdienen, ook daar is het niet van toepassing.....overheid is ook commercieel gaan denken en terecht.

Ik geloof echt in de maakbaarheid van je (eigen-) suc6 of -falen.....klinkt bijna VVD achtig he! :?

Wat is het criterium?
dat soort info is gwoon openbaar, stuur ze een mail. Edit: als je aan al die punten voldoet kom je bijna in aanmerking, mis nog een aantal punten je moet per kwartaal aantoonbaar x omzetten, je moet officieel een label zijn ed

Gaat goed dus.
nais, tijd om je daar aan te melden om via daar te releasen.8o) Waarom zou je als je goed loopt ?

Laatst gewijzigd:
ik snap nog steeds niet dat raphie met zn goedklinkende gepolijste producties nog altijd niet op de radio of in de dance charts te horen is

knal er een female singer overheen met een catchy melodie en je bent binnen man!

helaas kan ik zulke producties niet maken anders wist ik het wel
GELD (en vriendjes politiek, geef de juiste mensen maar een aandeel) kost je minimaal 350 euro per track om in een promopool te komen......waar radio dj's eea van kunnen plukken, ja ook pluggen gaat voor een groot gedeelte digitaal tegenwoordig. Edit: en ja ook radio dj's letten op hits, likes ed. dus kom je met een 0 factsheet tja wegegooide 350---- jij levert ze namelijk niks op of ze moeten je een warm hart toedragen dus ff snel 1 min tussendoor midden in de nacht ofzo. maak het of kraak het, zoiets

Of zn strategie is dat gwoon niet, dat kan ook.

Kosten, baten analyse album 12 tracks:

Mastering: 500 euro
Radio promo: 350 per track
Ecommerce: tja kan je zo gek maken als je wilt.
webhosting:30 euro ofzo?
Registratie van e.e.a. lees protection internationale e depo: minimaal:350 per 5 jaar ofzo?
Studio bij elkaar fixxen: minimaal 5000 euro
Je eigen tijd:-----------
------------------------------------------------------------------------------

Das dus ongeveer 6 a 7000 euro.......good luck omdat terug te hengelen. Coole hobby he! 8)

Laatst gewijzigd:
Ik geloof echt in de maakbaarheid van je (eigen-) suc6 of -falen.....

Klopt, ik ook..
Toewijding.. discipline, doorzettingsvermogen..

Ga er voor en je komt ver / je komt er wel..

GELD (en vriendjes politiek, geef de juiste mensen maar een aandeel) kost je minimaal 350 euro per track om in een promopool te komen......waar radio dj's eea van kunnen plukken, ja ook pluggen gaat voor een groot gedeelte digitaal tegenwoordig.
Grappig, het koste mij niks om de promopool te bereiken plus directe feedback te krijgen van oa Paul Oakenfold, Above and beyond, dash berlin

Grappig, het koste mij niks om de promopool te bereiken plus directe feedback te krijgen van oa Paul Oakenfold, Above and beyond, dash berlin

op je soundcloud tracks? :?

Back