[VST] Mellorack

Hij is echt lache. Heb er net mee lopen stoeien en metteen een lekker dingetje geprutst.
Je hebt zo van die D&B strings. Tikkie galm en het klinkt lekker ranzig.
10 punten voor Slipperman! ;)

Maar eh, het lijkt wel erg veel op MellonRack hoor. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Hij is echt lache. Heb er net mee lopen stoeien en metteen een lekker dingetje geprutst.
Je hebt zo van die D&B strings. Tikkie galm en het klinkt lekker ranzig.
10 punten voor Slipperman! ;)

Maar eh, het lijkt wel erg veel op MellonRack hoor. ;)

bestaat dat? :o: dat wist ik dus niet... hmm naja pech dan ;)

Ik zat voor de volgende uitbreiding te denken aan chorus en reverb en nog equalizer.

Ok hij is al uitgebreid :) Heb midi controllers toegevoegd. De ADSR en individuele volume regelaars zijn nu met bijvoorbeeld Oxygen8 ofzo goed te controllen (hoop ik ;) kan niet testen heb geen controller :( Ik verzin wel wat met midi daarvoor)

Werk nu ook aan de website ervoor. Daar is de nieuwe versie binnenkort van te downen.

Kheb ff snel een trackie gemaakt met gebruik van je Mellorack.

Het eerste geluid wat je hoort is van hem.

Re: Re: Re: Re: Re: [VST] Mellorack

Re: Re: Re: Re: Re: [VST] Mellorack

Origineel geplaatst door Slipperman
niet eens zo;n heel slecht idee.

Toverkoning? :D

Aaargh! Ik heb duidelijk zitten slapen. Slipperman, je hebt je eigen VST Mellotron gebouwd?! Waauw, ik ga hem meteen downloaden.

Ik wil je graag verder helpen als dat nodig is. Om nou meteen mijn Mellotron leeg te samplen lijkt me iets te overdreven. Erg gezellig allemaal, maar ik heb ergens nog een hele goeie sample-CD van dat ding. Hoeven we het wiel geen tweede keer uit te vinden.

Het is me niet geheel duidelijk of je nou een Mellotron echt wil nabootsen of extra features wil toevoegen. Een echte Mellotron heeft namelijk geen ADSR. Het is echter wel zo dat als je dezelfde noot twee maal snel achter elkaar speelt, dat de veer dan niet genoeg tijd krijgt om de band terug naar zijn begin te brengen. Gevolg: je mist de eerste seconde van de tape en dus ook de attack van de sound. Bovendien gaat de toonhoogte omlaag als je veel toetsen indrukt. De capstan krijgt dan veel meer weerstand en gaat trager draaien. En je bent ook de pitch-control vergeten (de derde knop op de Mellotron...). Last but not least: je kunt op een Mellotron traploos je timbre instellen. Zo kun je dus een mix maken van klank A met B en van klank B met C.

Kortom, als ik je moet helpen, dan geef je maar een gil.

...en nu snel downloaden dat ding...!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: [VST] Mellorack

Re: Re: Re: Re: Re: Re: [VST] Mellorack

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Aaargh! Ik heb duidelijk zitten slapen. Slipperman, je hebt je eigen VST Mellotron gebouwd?! Waauw, ik ga hem meteen downloaden.

Ik wil je graag verder helpen als dat nodig is. Om nou meteen mijn Mellotron leeg te samplen lijkt me iets te overdreven. Erg gezellig allemaal, maar ik heb ergens nog een hele goeie sample-CD van dat ding. Hoeven we het wiel geen tweede keer uit te vinden.

Het is me niet geheel duidelijk of je nou een Mellotron echt wil nabootsen of extra features wil toevoegen. Een echte Mellotron heeft namelijk geen ADSR. Het is echter wel zo dat als je dezelfde noot twee maal snel achter elkaar speelt, dat de veer dan niet genoeg tijd krijgt om de band terug naar zijn begin te brengen. Gevolg: je mist de eerste seconde van de tape en dus ook de attack van de sound. Bovendien gaat de toonhoogte omlaag als je veel toetsen indrukt. De capstan krijgt dan veel meer weerstand en gaat trager draaien. En je bent ook de pitch-control vergeten (de derde knop op de Mellotron...). Last but not least: je kunt op een Mellotron traploos je timbre instellen. Zo kun je dus een mix maken van klank A met B en van klank B met C.

Kortom, als ik je moet helpen, dan geef je maar een gil.

...en nu snel downloaden dat ding...!

wow das pas goede info allemaal :D je hebt me nu al aardig geholpen ;) Tja wilde idd mellotron goed emuleren. Had die ADSR functie erop gezet voor de lol eigenlijk en omdat ik em zelf nodig had. Twas eigenlijk voor mezelf bedoeld maar goed sharing is niets mis mee ;)

ik zat idd daar aan te denken aangezien ik idd hoorde dat je met de mellotron de tapes kon mixen ja. D8 dat dat alleen met de grotere mellotrons mogelijk was overigens. Ik weet niet welke mark je hebt, ik probeer de mark 400 na te maken.
Hmm ik ga eens nieuwe poging wagen. Zit er nu dus ook aan te denken gewoon mellotron interface te nemen maja dan ist geen mellorack meer ;)

Origineel geplaatst door Musicmaker
Kheb ff snel een trackie gemaakt met gebruik van je Mellorack.

Het eerste geluid wat je hoort is van hem.

jezus. wat je er allemaal niet mee kan doen. dit gaat zels me eigen pet te boven. dis hele andere gebruik van de string tape ;)

ik zat idd daar aan te denken aangezien ik idd hoorde dat je met de mellotron de tapes kon mixen ja. D8 dat dat alleen met de grotere mellotrons mogelijk was overigens. Ik weet niet welke mark je hebt, ik probeer de mark 400 na te maken.

Ik heb een M-400. Die heeft overigens slechts 3 klanken en niet 4 (er zitten 3-tracks tapes in...), misschien maakt dat het alweer een stukje makkelijker.

Een Mellotron in je rack, maak me gek!

Ik heb een M-400. Die heeft overigens slechts 3 klanken en niet 4 (er zitten 3-tracks tapes in...), misschien maakt dat het alweer een stukje makkelijker.

Een Mellotron in je rack, maak me gek!

van de 3 klanken weet ik maja dan kwam ik met het probleem hoe andere tape te laden dus maar 4 gemaakt. Het originele plan heb ik enorm moeten aanpassen. DUs naja tis niet echt meer qua werking mark 400. eigenlijk letterlijk mellotron in rack :)

DUs naja tis niet echt meer qua werking mark 400. eigenlijk letterlijk mellotron in rack :)

Dan ook maar gaan voor de Mellotron layout met Casio-mini-toetsjes en 19" rackoortjes zou ik zeggen! (en helemaal mooi: vergeelde kringen van de flesjes bier... op een rack!!!).

Dan ook maar gaan voor de Mellotron layout met Casio-mini-toetsjes en 19" rackoortjes zou ik zeggen! (en helemaal mooi: vergeelde kringen van de flesjes bier... op een rack!!!).

ik zie wel waar we komen :)
emu proteus inspireert me erg ;)

Back