Origineel geplaatst door De Toverkoning
Aaargh! Ik heb duidelijk zitten slapen. Slipperman, je hebt je eigen VST Mellotron gebouwd?! Waauw, ik ga hem meteen downloaden.
Ik wil je graag verder helpen als dat nodig is. Om nou meteen mijn Mellotron leeg te samplen lijkt me iets te overdreven. Erg gezellig allemaal, maar ik heb ergens nog een hele goeie sample-CD van dat ding. Hoeven we het wiel geen tweede keer uit te vinden.
Het is me niet geheel duidelijk of je nou een Mellotron echt wil nabootsen of extra features wil toevoegen. Een echte Mellotron heeft namelijk geen ADSR. Het is echter wel zo dat als je dezelfde noot twee maal snel achter elkaar speelt, dat de veer dan niet genoeg tijd krijgt om de band terug naar zijn begin te brengen. Gevolg: je mist de eerste seconde van de tape en dus ook de attack van de sound. Bovendien gaat de toonhoogte omlaag als je veel toetsen indrukt. De capstan krijgt dan veel meer weerstand en gaat trager draaien. En je bent ook de pitch-control vergeten (de derde knop op de Mellotron...). Last but not least: je kunt op een Mellotron traploos je timbre instellen. Zo kun je dus een mix maken van klank A met B en van klank B met C.
Kortom, als ik je moet helpen, dan geef je maar een gil.
...en nu snel downloaden dat ding...!