[Trance] Menno de Jong - Passion

Boordevol Pro 5.3. Duidelijk te horen.

Maar goed, ik mis een beetje een thema. Er zitten wel heel veel geluidjes in je nummer verwerkt, maar veel hebben naar mijn mening een beetje dezelfde functie. Daardoor is het, zeker in het begin, soms een beetje erg druk naar mijn smaak.

Ik denk dat dit een beetje te standaard is helaas.

En ik vind de subbas niet lekker, das toch wel belangrijk in een trancenummer.

Origineel geplaatst door Niels
Boordevol Pro 5.3. Duidelijk te horen.

Maar goed, ik mis een beetje een thema. Er zitten wel heel veel geluidjes in je nummer verwerkt, maar veel hebben naar mijn mening een beetje dezelfde functie. Daardoor is het, zeker in het begin, soms een beetje erg druk naar mijn smaak.

En ik vind de subbas niet lekker, das toch wel belangrijk in een trancenummer.

Inderdaad, Pro 53 ben ik net mee bezig, en dus veel van aan het gebruiken.

Anderen die willen luisteren?

Het komt m.i. niet echt los... de drums zijn te slap en het stampt niet...er gebeurt niks met me...probeer nu eens mensen te prikkelen ipv te klinken 'zoals iedereen'.

Heb em ff geluisterd.

Er vallen een paar dingen op:
Iets teveel verschillende geluidjes in de onderlaag dit kun je oplossen door alleen een geluidje bijv om de 32 of 64 maten te laten komen, beetje vraag antwoord spelen.

GEEN bassline. Bij trance is het heel belangrijk dat je bassline loopt als een trein en vet in de mix zit dat is bij deze track helaas niet het geval.

De hookmelodie is niet zodanig dat je echt een trance gevoel krijgt meer een kabbelplaatje.

Probeer de productie zo leeg mogelijk te houden maar met essentie in de geluiden die je kiest. Op deze manier krijgen zorgvuldig uitgezochte geluiden de ruimte en aandacht die ze verdienen.

Helaas wat kritiek maar ik denk ewel dat je met een flink aantal aanpassingen in ieder geval op de goede weg bent.

Nog een laatste tip probeer niet alle geluiden uit 1 synth te halen dat smeert je mix dicht en vervlakt ook de totale sound van de productie:geslaagd: :)

Origineel geplaatst door faab
Heb em ff geluisterd.

Er vallen een paar dingen op:
Iets teveel verschillende geluidjes in de onderlaag dit kun je oplossen door alleen een geluidje bijv om de 32 of 64 maten te laten komen, beetje vraag antwoord spelen.

GEEN bassline. Bij trance is het heel belangrijk dat je bassline loopt als een trein en vet in de mix zit dat is bij deze track helaas niet het geval.

De hookmelodie is niet zodanig dat je echt een trance gevoel krijgt meer een kabbelplaatje.

Probeer de productie zo leeg mogelijk te houden maar met essentie in de geluiden die je kiest. Op deze manier krijgen zorgvuldig uitgezochte geluiden de ruimte en aandacht die ze verdienen.

Helaas wat kritiek maar ik denk ewel dat je met een flink aantal aanpassingen in ieder geval op de goede weg bent.

Nog een laatste tip probeer niet alle geluiden uit 1 synth te halen dat smeert je mix dicht en vervlakt ook de totale sound van de productie:geslaagd: :)

Ok thanx, hier kan ik wat mee. :)

Ik vind hem best lekker, het is niet echt rechttoerechtaan trance, maar meer relaxt en progressive. Jammer van die wat hoekige drumloop met die scherpe hats (komt er rond 0.40 m in, beetje abrupt. Wat rondere, strakkere drums zouden wat meer op zijn plaats zijn evt.

Verder klinkt het qua volheid wel goed, het is echt een complete track, ook qua arrangement. Het heeft een menselijke touch ipv een houterige computer-vibe - behalve dan die hats.

Succes verder!

Ik heb ook betere trecks van je gehoord.
De ideeen die erinzitten verwerkt zijn goed.

Het arrangement ook, maar het mag allemaal wel iets vollen, je wilt TE nadruk leggen op: ik gebruik funkysynths.
En ik zou dit een erg goede basis willen noemen.

Nu nog een erg lekker thema componeren en op vinyl maar !

Origineel geplaatst door Niels
.

that goes without saying...
:D

hihat is volgens mij te hard verder "klinkt" het wel goed, maar te "gedaan"

Back