Dozr - Nieuwe trek

Hola dozart.
Klinkt goed.
Ik vind bijna 8 minuten te lang.
Voor mij dan.

Groeten van andreos.
Hola Andreos,

Kan ik me voorstellen als je deze muziek niet heel erg gewend bent. Maar het is een heel gebruikelijke tijd in dit genre.

Tegenwoordig als ik popmuziek luister, denk ik vaak juist: pfff wat zijn die nummertjes allemaal snel voorbij 😁

Ha, ik was hier dus eerder, maar toen stond je track nog op private. Nu dan toch...

Lekker ruimtelijke stereo klankjes in den beginne. :engel: Als de beat begint: fijn diep basloopje al is de bassdrum wat te hoog knisperend naar mijn smaak, maar dat hoort vast bij het genre? Na een paar minuten wende dat wel. Dat oe-oe aapje van 2.50 is ook leuk erin.

Ik ben niet zo van dit soort trance e.d. (= persoonlijke smaak) maar ’t is goed te pruimen vanwege de vele mooie geluiden en de afwisseling ook daarin (wat ik wel eens mis bij EDM tracks). Leuk ook dat er wat exotisch melodisch gebeurt rond 3.17 en 4.40 wat ik niet zag aankomen.

Wat kan ik er verder op aanmerken? Geen idee. Gewoon fijne track en goed gedaan. Ik heb ‘m zelfs helemaal uitgeluisterd, wat niet snel gebeurt bij EDM. :)

Groet, Dorian :doei:

Ha, ik was hier dus eerder, maar toen stond je track nog op private. Nu dan toch...

Lekker ruimtelijke stereo klankjes in den beginne. :engel: Als de beat begint: fijn diep basloopje al is de bassdrum wat te hoog knisperend naar mijn smaak, maar dat hoort vast bij het genre? Na een paar minuten wende dat wel. Dat oe-oe aapje van 2.50 is ook leuk erin.

Ik ben niet zo van dit soort trance e.d. (= persoonlijke smaak) maar ’t is goed te pruimen vanwege de vele mooie geluiden en de afwisseling ook daarin (wat ik wel eens mis bij EDM tracks). Leuk ook dat er wat exotisch melodisch gebeurt rond 3.17 en 4.40 wat ik niet zag aankomen.

Wat kan ik er verder op aanmerken? Geen idee. Gewoon fijne track en goed gedaan. Ik heb ‘m zelfs helemaal uitgeluisterd, wat niet snel gebeurt bij EDM. :)

Groet, Dorian :doei:

Neujjj, dat 'hoort' niet bij het genre.
Gisteravond kwam ik al tot het inzicht dat dit nummer, integenstelling tot wat ik normaal vaker doe - de transiënten juist flink stevig maken - er juist meer gebaat is met transient designer de attack eerder in de min te zetten. De kick moet de bass hier meer masseren dan als een hamer erop slaan. Ik had het dus al stevig verminderd, maar nu jij dit noemde... ja, kon nóg wat minder denk ik toch idd. Dus nu de grens op gezocht tot waar die net nog kan en precies goed de bass 'masseert' (klinkt een beetje raar haha). Dus toch nog ff eraan gesleuteld.
Het wordt toch altijd weer een langere klus dan je van tevoren dacht hè, het bouwen van een track ;p

Hoe vind je het nu klinken (alleen de bassdrum en wat je eerder 'hoog knisperend' noemde) ?

Hoe vind je het nu klinken (alleen de bassdrum en wat je eerder 'hoog knisperend' noemde) ?
Ja beter. Er is nu een aanwezige maar prettige attack in 't hoog. Stoort niet meer. Ik luister(de) 'm overigens vrij hard op een Beyerdynamics DT 1990 pro koptelefoon en daar kwam ie in de vorige versie echt knisperend hard binnen in m'n schedel.

Ja beter. Er is nu een aanwezige maar prettige attack in 't hoog. Stoort niet meer. Ik luister(de) 'm overigens vrij hard op een Beyerdynamics DT 1990 pro koptelefoon en daar kwam ie in de vorige versie echt knisperend hard binnen in m'n schedel.
Mooi zo, thnx. Ik vertrouw helemaal op je oordeel. 🙂.

Goeie koptelefoon ook trouwens. Ook gehad. Nu heb ik die nieuwe Sennheiser HDB630. Ook echt een geweldenaar! Maar Beterdynamics is ook echt een toppertje!

O nee, ik had die Dt990. Goedkoper model.
Die jij hebt schijnt wel een hele goeie te zijn. Geen goedkoop ding ook. 😃

Die breakbeat heb ik nu ook eindelijk naar m'n zin! Oké: áf nu! :dubbel:

Ik vind jou echt een ambachtsman als het gaat om ritmisch sounddesign. Razendknap. Je beheerst je tools. En dat niet alleen - de groove zit er als een malle in.

De track zelf ervaar ik wel als één lange intro. Rond 4:13 kreeg ik het idee dat 'ie echt begon. Qua beat is het ook niet veel meer dan een kick. De rest danst eromheen. Een hihat op de afterbeat had 'm "rond" gemaakt voor me. Tegelijkertijd is dat natuurlijk cliché en is het tof dat je er niet aan toegeeft.

Ik vind jou echt een ambachtsman als het gaat om ritmisch sounddesign. Razendknap. Je beheerst je tools. En dat niet alleen - de groove zit er als een malle in.

De track zelf ervaar ik wel als één lange intro. Rond 4:13 kreeg ik het idee dat 'ie echt begon. Qua beat is het ook niet veel meer dan een kick. De rest danst eromheen. Een hihat op de afterbeat had 'm "rond" gemaakt voor me. Tegelijkertijd is dat natuurlijk cliché en is het tof dat je er niet aan toegeeft.
Thnx man! :)

Alleen, 'qua beat is het ook niet veel meer dan een kick' ? Volgens mij zit er toch een behoorlijk stevige bass in, toch? :P

Ik denk dat ik je nu snap... In deze track heb ik idd heel spaarzaam gedaan met percussie. Dat had ik zelf op den duur ook wel door. Maar dat vond ik eigenlijk wel prima klinken eigenlijk uiteindelijk.
Mis je het echt?

Ik had het inderdaad niet over de impact, body, en/of de mix. De bass en al die dingen zijn dik in orde.

En de rest ook. Die laatste zin had ik met opzet toegevoegd. Ik vind het leuk om uitgedaagd te worden, dat teasen heeft meer effect op me, dan voorspelbare snack-muziek. Neemt (dus) niet weg dat 'ie wel ontbreekt voor me. Luister 'm nu voor de tweede keer, en heb het al minder, omdat ik beter weet waar ik aan toe ben. Schiet nog wel door m'n hoofd, ipv een "harde" hihat, een ultra-kort vinyl-tikje op de afterbeat. Kak, ga ik weer. Sorry haha..

Ik probeer altijd zoveel mogelijk mee te denken vanuit wat de artiest zou willen. Maar uiteindelijk is feedback niet veel anders dan "maar.. hoe ik het zou doennnnn" en da's direct de korrel zout die je moet pakken.

Oh misschien kan ik daar best ff mee experimenteren nog hoor. Waar ergens in de track had je dat in gedachte?

Nou, heb er dan toch een offbeat shakertje en rimshot aan toegevoegd, want dat moest van Stoter.
:D

(en het deed toch wat leuks met het lekker swingen/housen/zwierenenzwaaiengevoel)

Back