Dozr - Nieuwe trek

Reeds zeer goed, maar voor mij:

* is de intro van 1 minuut te lang
* 1'40 mag al gelayerd worden
* originele geluiden, maar sommige zijn erg prominent en vrijwel een beetje storend.
* 3'30" die melodie mag naar voor
* 04'02", ah dat maak je even later goed
* alweer vrij unieke geluiden, tapestop, vocal... goed idee.
* probeer eens een crusher te automaten op de vocals, kijken wat dat geeft.
* lekker drumppatternen, mochten eerder in de track verschijnen.
* 06'40" je begint terug opnieuw voor te eindigen, ik zou die stutterende synth eerder laten inkomen.

Allez, hopelijk heb je hier wat aan. Succes!

Gloomywoomy :)

Dank voor uw feedback. Hij is nog heel nieuw dus uiteraard nog zat ruimte voor verbetering!

Oohh shit, nu is de link hier niet meer te zien omdat ik m'n track op private had gezet.
Ik helemaal zo van; 'pffff, nou op synthforum ga ik ook niks meer posten. Reageert toch geen hond daar' :D

private link!

Nog een beetje subtiel aan de subbalans gewerkt. En wat aan de effecten gewerkt en wat foutjes eruit. :peukie:

Oohh shit, nu is de link hier niet meer te zien omdat ik m'n track op private had gezet.
Ik helemaal zo van; 'pffff, nou op synthforum ga ik ook niks meer posten. Reageert toch geen hond daar' :D

private link!

Het komt er niet van om heel regelmatig te luisteren, maar vandaag wel weer :)
Deze is bij vlagen vreemd en bij vlagen erg lekker.
De 'stutter' dingetjes vond ik wat over de top, net als de mega phaser die af en toe de overhand neemt.
Vanaf 4:43 zit een heerlijk stuk (tot 6:46).
Al met al imho net wat 'te veel' variatie en aparte dingen om lekker te luisteren.
Ik denk 'less is more' in dit geval, want wat er direct na komt is ook lekker, tot er weer van alles bij komt.

Het komt er niet van om heel regelmatig te luisteren, maar vandaag wel weer :)
Deze is bij vlagen vreemd en bij vlagen erg lekker.
De 'stutter' dingetjes vond ik wat over de top, net als de mega phaser die af en toe de overhand neemt.
Vanaf 4:43 zit een heerlijk stuk (tot 6:46).
Al met al imho net wat 'te veel' variatie en aparte dingen om lekker te luisteren.
Ik denk 'less is more' in dit geval, want wat er direct na komt is ook lekker, tot er weer van alles bij komt.
Hello!

Dank u. Maar wat bedoel je met 'die mega phaser'? Ik heb geen idee. Ik vermoed die sound die er rond 2:19 voor het eerst bij komt? Dat klinkt iig phasy O:)
Die stutters vind ik zelf iig wel vet klinken. Maar over dat laatste stuk zal ik me nog eens buigen. Je moet wel met een goed gevoel afsluiten natuurlijk :P

Overigens: ik heb de groove de afgelopen paar uur veranderd! De kick heb ik 2 tonen omlaag gebracht, waardoor meer subdruk en een dieper, ietwat langzamer, groovier gevoel. En de bassline daar op aangepast en wat anders geduckt. Dus nu klinkt ie wat zwaarder, dieper, meer groovy ipv dat wat snellere gevoel van hiervoor. Nu klinkt dat veel meer als hoe ik het wilde. Dus denk dat ie nu sowieso ook een andere vibe heeft dat de vorige versie. Het moet een beetje warmte en zwoelheid hebben. :P

Geüpdatet dus weer.

Hello!

Dank u. Maar wat bedoel je met 'die mega phaser'? Ik heb geen idee. Ik vermoed die sound die er rond 2:19 voor het eerst bij komt? Dat klinkt iig phasy O:)
Die stutters vind ik zelf iig wel vet klinken. Maar over dat laatste stuk zal ik me nog eens buigen. Je moet wel met een goed gevoel afsluiten natuurlijk :P

Overigens: ik heb de groove de afgelopen paar uur veranderd! De kick heb ik 2 tonen omlaag gebracht, waardoor meer subdruk en een dieper, ietwat langzamer, groovier gevoel. En de bassline daar op aangepast en wat anders geduckt. Dus nu klinkt ie wat zwaarder, dieper, meer groovy ipv dat wat snellere gevoel van hiervoor. Nu klinkt dat veel meer als hoe ik het wilde. Dus denk dat ie nu sowieso ook een andere vibe heeft dat de vorige versie. Het moet een beetje warmte en zwoelheid hebben. :P

Geüpdatet dus weer.
Phaser is die bijv op 7:11 er in komt en op 7:18 echt gaat phasen.

Deze versie is behoorlijk wat beter verder m.i.
Maar die stuttery / tape effecten blijf ik wat rommelig vinden, maarrrrrrrr. Das allemaal heul persoonlijk.

Phaser is die bijv op 7:11 er in komt en op 7:18 echt gaat phasen.

Deze versie is behoorlijk wat beter verder m.i.
Maar die stuttery / tape effecten blijf ik wat rommelig vinden, maarrrrrrrr. Das allemaal heul persoonlijk.
aaah dat bedoel je. Daar had ik helemaal niet aan gedacht haha.
Nou, misschien kan die sound die jij bedoelt nog wel ff naar gekeken worden.
Ff wandelingetje maken en dan weer ff met frisse oren zo luistren.

Nou, ik vond na een paar keer terugluisteren dat Montfrooij toch gelijk had. Dus dat einde heb ik veranderd. En nog wel wat dingetjes. Volgens mij beter dan vorige versie weer.

Nou, ik vond na een paar keer terugluisteren dat Montfrooij toch gelijk had. Dus dat einde heb ik veranderd. En nog wel wat dingetjes. Volgens mij beter dan vorige versie weer.
Wil je dat even zwart op wit zetten voor m'n vrouw?
;)

Maareeeh, strikje erom en klaar!

Mooie track. Met name de lead instrument vanaf 4:43 vond ik erg mooi klinken. Is dat een standaard instrument of heb je die zelf gemaakt?

Mooie track. Met name de lead instrument vanaf 4:43 vond ik erg mooi klinken. Is dat een standaard instrument of heb je die zelf gemaakt?

Dat is een vocalpreset uit een vst die ik nog altijd graag gebruik. En daar dan een melodieprogressie mee gemaakt, en naar smaak bewerkt. :)
Dank u!

Net mailtje gehad dat iig 4 nummers van me uit gaan komen op een eigen EP, op Zenon Records. Dus dat is wel even fantasique!

Ik heb er nog een klein beetje aan zitten werken vandaag. Bij het vocalstuk laat ik af en toe de vocal op bepaalde plekken een beetje wegvallen om extra ruimte te maken voor de gitaar. En de breakbeat een beetje multiband compressie op gedaan, zodat ie hopelijk nu wat beter er uitspringt en wat meer power heeft: hoe vinden jullie die breakbeat nu klinken in de mix?

Verder heb ik nog een klein beetje spacy geluidjes hier en daar er in gedaan die een beetje een geluidsspel met elkaar spelen.

En dan rest denk ik inderdaad: strikje eromheen en verder niet meer aan zitten.

Maar die breakbeat vond ik nog een beetje slapjes. Hopelijk heeft ie nu de juiste power en impact?

Updeetje weer dus.

Net mailtje gehad dat iig 4 nummers van me uit gaan komen op een eigen EP, op Zenon Records. Dus dat is wel even fantasique!
Gefeliciteerd. Laat na verloop van tijd even weten of je tevreden bent over ze. Ik zoek op zeker moment ook een label, voor als m'n album klaar is.

Back