Oberheim Drummer - Ervaring en | of manual ?

conso

Fold it
Ik heb een Oberheim Drummer op de kop getikt. (Jaja, een Drummer op de kop tikken, laat die maar vast zitten...) Moet interessant zijn om deze bijv. aan je drumcomputer te hangen, maar deze Drummer is helaas nogal incompleet.

De adapter ontbreekt; er moet een 9v 200mA in, en ik hier en daar al gecheckt, maar zijn deze types wel gangbaar | verkrijgbaar ?

Ook de manual ontbreekt. Er is over dit bakje nogal weinig nuttige info (laat staan een pdf manual) op het web te vinden te vinden.

Zijn er leden die antwoorden op bovenstaande vragen of ervaring hebben met dit apparaat ?

Taaa !

Laatst gewijzigd:
Die adapter is wel errrug standaard; is in elke AV zaak wel te koop. Kan zijn dat-ie 300mA is, maar dat is geen probleem. Tja, en een manual... Dat wordt toch mailen naar andere eigenaren vrees ik. Of kopen via internet.

Bedankt. Zo'n 300 adapter heb ik wel. Heb geen verstand van dit soort dingen dus dacht dat het misschien kwaad kon deze te gebruiken. Tja, dat manual verhaal is op internet veel lastiger. Daar zocht ik al maanden voor ik de Drummer vond, omdat ik graag wilde weten wat het ding nou precies kan. Anyway, dank vast voor adapter info.

Hoor ook nog graag Drummer gebruikers-ervaringen !

Ik heb een cyclone met manual, maar geen ervaring....

Die manuals zijn lastig te vinden. :(

Cheers Johnny.

De Cyclone ken ik helemaal niet. Ik zag gisteren wel nog iets over de Oberheim Strummer (!). Dit is trouwens een vreemd klein ding. Weegt ook hoegenaamd niets. Ik heb Senso ook even gecontact en ga deze week even bij hem langs. Het zou trouwens wel eens kunnen dat ik genaaid ben door de verkoper, want met mijn 300 mA adapter eraan licht het display zelfs helemaal niet op! De nieuwstaat waarmee werd geadverteerd was ook al een joke. Maar ja, ik ben er zo benieuwd naar want het ding schijnt echt vol leuke verrassingen te zitten. Een werkend exemplaar tenminste! Hmmm, en dat ontbreken van de adapter komt opeens in een ander licht te staan. Shit !

<OFF TOPIC>
Heeej Conso!
Toch gelukt om die Drummer te pakken te krijgen! Goed man!
</OFF TOPIC>

Een snelle Google leert ons dat de manual in papieren versie hier te krijgen is: http://www.markglinsky.com/ManualManor.html

Of even contact opnemen met Gibson (die van de gitaren); naar ik begreep was Oberheim rond die tijd hun eigendom.
Ze hebben wel een ftp-site, maar daar heb je een user/pass voor nodig...

Ha Hans,

Ja het is dus gelukt, inmiddels is ook het adapter probleem opgelost. Bleek DC ipv AC te moeten zijn, zonder vermelding. Gelukkig niets opgeblazen zo te zien. Nog niet kunnen proberen maar de display werkt nu tenminste goed. Nogmaals dank voor de gouden tip! Het niet eerder zelf kunnen vinden had trouwens te maken met het OberheiMM spellen van de verkoper, haha.

Die manualkoning reageert almaar niet op mail. Ik had hem al eens eerder gecontact omdat ik zo benieuwd was naar de werking het moeilijk vindbare apparaatje.

Cheers,

conso

Back