Novaton remote Zero en of BCR2000: ervaring?

C-Jay

Progressive / Tech-House
hi,

ik ben meer producer dan dj, maar heb wel jarenlang met een apc40 on stage gestaan. vooral om samples te triggeren, paar schuiven erbij, klaar.
daarna wilde ik compacter en kocht een k2 van a&h. wel handig met ingebouwde soundcard, maar geen must. heb een externe van ESI. en de K2 vond ik niet heel stabiel.

anyhow, ik heb alles nu verkocht omdat ik toch weer met cdj2000's wilde draaien, maar A; die staan blijkbaar toch niet overal en cd's branden zuigt
en B; ik wil binnenkort weer meer "live" gaan doen, met vooral eigen werk. en niet noodzakelijkerwijs house maar ambient.

lang verhaal kort: ik heb een BCR2000 op het oog van behringer en een novation remote zero waar iemand me net op wees. die zijn blijkbaar ook niet duur.
ik wil er echt niet meer dan 75 euro of zo aan spenderen, vandaar.. schuiven, druktoetsen / pads, draaiknoppen.. klaar. hoeft niet fancy te zijn.

komtie: wie heeft ervaring met deze kastjes en is de 1 aanzienlijk beter dan de andere? en zijn ze usb powered? ik zie op plaatjes namelijk een usb ingang EN een adapter ingang bij beiden. of is die adapter ingang enkel voor als je ze met midi gebruikt?
en misschien zelfs te koop? 8)

Ik heb de Remote Zero gehad. Grote voordeel is de automap functie. Je klikt in je DAW een VST instument aan en je hebt meteen alle functies onder de knoppen zitten. En ja, hij is USB powered.

Ik begrijp dat je Ableton gebruikt (gezien de APC40). Niet dat je die kunt kopen voor 75 Euro, maar de Ableton Push is wel een geweldig apparaat die ook alles doet dat de Novation kan en nog veel meer...

Bij de novation is het volgens mij zo dat hij usb powered is, maar als je met de midi-aansluitingen wilt werken, dat je dan een adapter moet aansluiten.

thanks so far..
ja, het gaat mij echt om een basic apparaat, en volgens mij zijn ze dat beiden wel.
ik werk in de studio met Cubase al sinds...uh, altijd :) maar voor on stage vind ik ableton handiger voor het samples triggeren. en de remote is ongeveer net zo groot als de apc denk ik?

Ik moet zeggen dat ik wel vaak problemen had met die Novation Remote. Ik heb de MK1 en MK2 gehad, en de ene dag werkte automap direct, de andere dag moest ik het keyboard een paar keer aan en uit zetten en de software opnieuw opstarten. Ben er dus niet 100% positief over.

hmmmm.. dat wil je live niet hebben natuurlijk.
dit was in combinatie met wat?
ik gebruik ableton live LITE met een windows 7 laptop on stage.

misschien dat de BCR van behringer dan wat minder foutgevoelig is?
dat is volgens mij echt enkel plug en play en met midi learn je paramaters toewijzen?

O dit is dan voor live optredens? Die Novation lijkt me handiger voor in de studio, ik gebruikte hem met Cubase.

Voor Ableton Live zou ik een dedicated controller halen, daar zijn er genoeg van.

ja, live. maar het hoeft niet dedicated te zijn. heb een apc40 gehad, was wel ok, maar niet dat ik dacht dit is ultiem. als ik buttons kan programmeren voor start stop, en schuiven / rotaries voor volume, lag, mid, hoog en dan nog wat dingen voor fx, ben ik helemaal blij.
en dan is de BCR denk ik afdoende toch? en vrij stabile, want geen toeters en bellen fabric software?

iemand uberhaupt ervaring met live met deze machines?

Bij de novation is het volgens mij zo dat hij usb powered is, maar als je met de midi-aansluitingen wilt werken, dat je dan een adapter moet aansluiten.
Nope usb power en de midi outputs werken gewoon.

Ik heb de novation SL mkii, als je Ableton Live gebruikt heb je automap niet nodig (automap zuigt idd).
Omdat dit apparaat een display heeft weet je tenminste wat er onder welke knop zit.
Hij is ook prima voor bv een oldscool synth via sysex aan te sturen. dat doe ik met een OBM6.

De BCR2000 gebruik ik nooit. maar de Zaquencer is ook wel leuk
https://zaqaudio.com/
:mega:

ga ze denk ik beiden maar ff testen. de BCR geeft me de indruk dat die on the road steviger is. en de novation dat hij overall betere kwaliteit heeft of zo... behringer is toch een minder merk wat dat betreft. maar die rotaries heeft ook wel weer wat.

keuzes. :)

Ik kan je de BCR2000 heftig aanraden.
Hij heeft een poweradapter en vervolgens midi in/out via usb + midi in/out via midi.
Ik gebruik hem al jaren, heb er zelfs 2 stuk van.
Laat maar horen als je er specifieke vragen over hebt.
Ik gebruik hem meestal met Cubase en de generic remote control maar als je er wat geld voor over hebt
kan je zelfs zoiets leuk ermee doen:

Ja maar de bcr2000 heeft geen display, wat vervelend is in bepaalde situaties.

Maar goed ik heb ze allebij

nah, qua prijs kan ik niet fout gaan met de BCR. en komt ook van goeie vriend, altijd in huis gestaan, nooit on the road. van een vreemde moet je maar weer afwachten.
hoor wel vaker van mensen dat behringer vaak wat cheaper is, maar dat deze rotary controller en zijn fader broertje de uitzonderingen zijn. :)

ik wil gewoon geen moeilijk gedoe; gewoon aan je laptop hangen, midi learn, toewijzen, klaar... en stabiliteit. :)

BCR is wel waar ik naar neig nu, thanks for this!

Back