agressieve overstuurde jungle bassen

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Vraagje:

Uit welk aparaat komen die wrede agressieve overstuurde jungle bassen???

Enne... zou dit met een rm1x of mc-505 ook kunnen?

..uit vrijwel elke VA-bak en/of Analoog spul (aldanniet met EFX).
RM1X ken ik nie zo, maar uit een 505 ken je 't evt. ook wel schroeven, mits je wat aan de knoppen draait [lees: juiste efx, juiste sound, etc. zoeken]

Zeker wel geschikt: Virus A,B,C/ (super)nova of KS / MS of MicroKorg [geloof me!!]

Succes!!

Ik ben nu zwaar aan't experimenteren met jungle/dnb bassen met een Novation KS5 en het resultaat was zeer onverwachts voor een trance bak.. bekende DnB producers gebruiken dan wel de Virus voor hun bassen en wicked leads.. maar met minder lukt ut natuurlijk ook.. en nee,met een groovebox kom je niet ver.. dr had ik het nml voorheen mee geprobeert,ook om speedgarage bassen dr uit te pompen.. maar te vergeefs.. gewone subjes on the other hand gingen dr wel mee..

vergeet de low-boost functie in je rm1x niet :)

heb zelf nog geen jungle bassjes op mn rm1x geprobeerd..
maar mocht je software ter beschikking hebben: jungalizer (of ook bekend als the jungalist) is een erg jungle bass generator.. vooral de pitch up / down die je na verloop van tijd kan instellen zijn funky :)

Als je VST gebruikt, kijk dan eens naar de Junglist VSTi. Zeer vette bassynth.

samplers worden door d'n'b producers voor bassen veel gebruikt...
vaker dan je denkt komt de wreedste bas gewoon uit een sampler

Origineel geplaatst door bounce
samplers worden door d'n'b producers voor bassen veel gebruikt...
vaker dan je denkt komt de wreedste bas gewoon uit een sampler

Die gesampled en bewerkte sounds bevat van synths.. :D

Voor spacey bass-sounds gebruik ik vaak een saw-achtig geluidje wat ik dan een paar octaven naar beneden pitch.
Beetje draaien, klaar !!

..gewoon een blokgolf door een distortion...:D

Blok en sinus, of saw en sinus.. beetje wat punch dr in, of een Rush achtige "zuig" bass door met de filter envelope/LFO in de min te zetten..LFO's zijn in moderne jungle/DnB bassen erg belangrijk en leuk speelgoed.. filter overdrive'je, filter een beetje terug draaien , vleugje resonantie.. distortion/overdrive.. en niet vergeten wat sustain dr in te schuiven.. tja, er leiden meerdere wegen naar rome.. misschien moeten we eens een wedstrijdje doen , wie de vetste en bruikbare bass maakt.. 8o)

Origineel geplaatst door Maleh
Blok en sinus, of saw en sinus.. beetje wat punch dr in, of een Rush achtige "zuig" bass door met de filter envelope/LFO in de min te zetten..LFO's zijn in moderne jungle/DnB bassen erg belangrijk en leuk speelgoed.. filter overdrive'je, filter een beetje terug draaien , vleugje resonantie.. distortion/overdrive.. en niet vergeten wat sustain dr in te schuiven.. tja, er leiden meerdere wegen naar rome.. misschien moeten we eens een wedstrijdje doen , wie de vetste en bruikbare bass maakt.. 8o)

En toch is het erg belangrijk dat je daar wel de juiste apparaten voor gebruikt. Bepaalde synths klinken gewoon veel lekkerder in het laag, dan andere. Vooral analoogjes zijn echt wel zeer geschikt voor DNB bassen. Bijv. een Pro One, Pulse, Macbeth M3X,Prodigy enz.

KLinkt naar mijn mening zeker in het laag veel vetter als wat voor VA dan ook.

Origineel geplaatst door Niels
En toch is het erg belangrijk dat je daar wel de juiste apparaten voor gebruikt. Bepaalde synths klinken gewoon veel lekkerder in het laag, dan andere. Vooral analoogjes zijn echt wel zeer geschikt voor DNB bassen. Bijv. een Pro One, Pulse, Macbeth M3X,Prodigy enz.

u gaat door voor de diepvriesmagnetron combi:kroon:

Origineel geplaatst door Niels

dat is idd waar, want een analoge klinkt ook warmer, dus heb je daar ook lage tonen van..

Tja met een VA moet je het maar met wat EQ'en doen.. want ie klinkt ook veelste strak..

ik vind veel van die ranzige drum 'n bass bassen juist ERG digitaal klinken..mjammie!

Origineel geplaatst door olafmol
ik vind veel van die ranzige drum 'n bass bassen juist ERG digitaal klinken..mjammie!

Ik heb net even de site gecheckt van http://www.synapse-audio.com

Makers van de Junglist. Ik heb Junglist al tijden geleden gekocht, voor 50 euro.

Nu is de opvolger uit, de Hidra.

Kost maar 100 euro, en geloof mij, vette digitale bassen haal je hieruit. Echt geen geld voor zo'n vette synth.

http://www.synapse-audio.com/hydra.php voor meer info.

Back