Analoge synthesizers en drumcomputers gevraagd in goede staat

Status
Please reply by conversation.

Marc Jansen

Ingeburgerd
Beste mensen, ik zoek analoge synths en drumcomputers (enkel in zeer strakke en technisch perfecte staat) voor persoonlijk gebruik aangezien ik na 16 jaar de muziek weer veel leven in wil blazen

roland tr909
roland tr808
roland tb303 waarschijnlijk gevonden
Roland sh101 kleur niet belangrijk
Korg MS 20
MC 202

Met vriendelijke groet,

Marc

Hij begint een acid machine zo te zien :D

Dat is een mooi lijstje Marc.
Wil je per se oudjes (en passende prijs betalen)?
Of had je ook al gedacht aan reissues?
De MS20 komt binnenkort weer op de markt bijvoorbeeld.

Om even een aantal reacties samen te vatten ik heb 16 jaar kunnen sparen en heb helaas nog geen lotto gewonnen:-) Mijn favoriete muziek is idd acid en mijn ultieme 303 doel zal ik hier maar niet weergeven. Ja ik wil de oudjes heb deze langer dan 16 jaar geleden ook gehad en was letterlijk en figuurlijk feest!! Ik weet dat de MS 20 mini eraan zit te komen en ook al geven ze aan dat ze volledig analoog hebben nagebootst het heeft ook wel wat om de oudjes zonder USB te gebruiken. Ik heb recentelijk diverse hedendaagse synths gekocht maar snel ook weer verkocht. Persoonlijke mening maar de Access Virus TI wat een drama. Alles is alweer na een week verkocht en de deur uit en ga weer lekker verzamelen met helaas de prijzen anno 2013. Soms denk ik nu wel eens was ik 4 jaar geleden maar weer begonnen. Zie regelmatig adds uit die tijd en zie je teksten staan als 909 met originele doos en originele handleiding nagelnieuw en dus wel duur voor euro 1100:-)

Ik hoop dat de mensen op dit forum mij dus kunnen helpen!!!

Ik hoop dat de mensen op dit forum mij dus kunnen helpen!!!

Ik zou me niet blindstaren op exact de x0xes, leuk om te hebben, maar voor de prijzen die je er nu voor moet betalen kun je nog zo veeeel meer doen. Bijv. hoe zit het met je monitoring? heb je goede headphones? mixer? en dan nog niet te spreken van (analoge) compressors etc. die ook een gedeelte van je sound bepalen.

owja, en iets om het mee op te nemen :) want als je crappy converters hebt kun je dan wel een 909 hebben maar of je dan alsnog beter samples pakken bij wijze van.
bijv. DSI Tempest voor drums, nieuwe elektron analoge bak ipv 202.

En als je dan echt de x0xen wil hebben, dan zou ik in ieder geval niet NU instappen (lijkt wel een beursfonds hehe), gewoon niet meedoen met de gekte en dan dalen de prijzen vanzelf weer naar normaal niveau.

En als je dan echt de x0xen wil hebben, dan zou ik in ieder geval niet NU instappen (lijkt wel een beursfonds hehe), gewoon niet meedoen met de gekte en dan dalen de prijzen vanzelf weer naar normaal niveau.
Wat een waarzeggerstalent! Jij denkt dat prijzen gaan dalen; maar of dat ook werkelijk gaat gebeuren weet niemand. Mij lijkt het heel onwaarschijnlijk.

Of je leert lezen.......
Er staat: niet meedoen met de gekte en dan dalen de prijzen vanzelf weer naar normaal niveau.

Dit heet marktwerking.

Wat een waarzeggerstalent! Jij denkt dat prijzen gaan dalen; maar of dat ook werkelijk gaat gebeuren weet niemand. Mij lijkt het heel onwaarschijnlijk.

Ik heb hier idd een glazen bol :biertje:
Maar 1 ding weet ik wel, het help iig NIET als er ingegaan wordt op absurde prijzen. ik bedoel, 2300+ voor een 808, da's gewoon tulpengekte.

Overigens nog een aanvulling op mij vorige post, voor acid werkt een 707/606 ook goed en die zijn nog wel tegen redelijke prijzen te krijgen. Dus bijv. een setup van een 707/606/202/x0xb0x kun je ook al lekker tweaken en hoef je niet direct een 2e hypotheek af te sluiten :)

Da's dan een beetje net zoals de recente Prophet 08 met kapotte decoders, de Kronos met kapot RH3 klavier, de Oasys met dood moederbord, de Andromeda's met vage problemen, de Fusions met kapotte outputs, de MS2000 met skippende waardes...:)

Op markplaatsj verkoopt iemand een 808 En 101 samen.

Da's dan een beetje net zoals de recente Prophet 08 met kapotte decoders, de Kronos met kapot RH3 klavier, de Oasys met dood moederbord, de Andromeda's met vage problemen, de Fusions met kapotte outputs, de MS2000 met skippende waardes...:)

ik durf wel een wedje af te sluiten dat over 100 jaar nog meer werkende analoogjes zijn dan VA's ;)

wat bezield iemand om anno 2013 10.000 euro uit te geven aan die paar apparaten :?

Status
Please reply by conversation.
Back