Ampex 472 Cassettes

Status
Please reply by conversation.

Buckminster

Nieuwkomer
Ik zoek Ampex 472 Cassettes, heeft iemand die? of weet iemand waar ik ze (in europa) kan kopen? ze staan op eBay maar dan betaal je 13,70 voor 1 tape aan shipping... let me know, ik betaal er fair voor.

let op: ik zoek dus niet de latere Quantegy 472's !

Wat verwacht je ervan?

ik wil gewoon een hele zooi cassettes proberen, ze klinken zo anders allemaal. Las op gearsluts dat die 472's van ampex beter klinken voordat quantegy het overnam. Maar die quantegy's klinken wel helderder dan andere maxell cassettes die ik heb liggen (neem op met een TEAC 144 en een TASCAM 122).

Las op gearsluts dat die 472's van ampex beter klinken voordat quantegy het overnam.

Da's best opmerkelijk, zeker omdat er geen sprake is van overname. Quantegy is de afgesplitste tape-divisie van Ampex, samengevoegd met die van 3M. Het ging nog steeds over fysiek dezelfde fabriek met dezelfde productielijn, zeker de eerste paar jaar. Ik kan me wel voorstellen dat er op den duur wat getweakt werd, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de tapes van de dag voor de afsplitsing beter zijn dan die van een dag na de afsplitsing.

Heb je een link naar de testresultaten?

Da's best opmerkelijk, zeker omdat er geen sprake is van overname. Quantegy is de afgesplitste tape-divisie van Ampex, samengevoegd met die van 3M. Het ging nog steeds over fysiek dezelfde fabriek met dezelfde productielijn, zeker de eerste paar jaar. Ik kan me wel voorstellen dat er op den duur wat getweakt werd, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de tapes van de dag voor de afsplitsing beter zijn dan die van een dag na de afsplitsing.

Heb je een link naar de testresultaten?

heb geen test resultaten, was ik zelf van plan te doen.

Status
Please reply by conversation.
Back