quasimidi sirius parameter waardes

pbmikey

Nieuwkomer
Beste Allemaal,

ik heb onlangs een Quasimidi Sirius gekocht, maar deze heeft kuren.

Na het starten verspringen spontaan de waardes van diverse parameters ( willekeurig tussen 0 en 127 ). Ik heb de synth open gemaakt en de connector van het board waar de potmeters aan hangen losgekoppeld, in de hoop dat de waardes niet meer verspringen en de schuld aan de potmeters kon geven. Helaas bleven de waardes alsnog verspringen.

Heeft iemand enig ervaring met dit euvel?

Mijn quasimidi 309 deed ook zoiets vreemds maar bij mij verschenen er ook allemaal vreemde karakters op t scherm. Nadat ik de interne batterij had vervangen en de voedingsconnector opnieuw had doorgesoldeerd deed ie het weer gewoon.

Je hebt niet toevallig iets aangesloten staan dat midi cc's naar de Quasimidi verstuurt ofzo he?

Dank voor de reacties.

nee, de sirius staat standalone.

ik heb die gasten van quasimidi.eu al gecontacteerd, maar ze geven geen support meer.

Eigenlijk heb ik alle connectoren al losgehaald van het mainboard ( behalve van het lcd scherm ) dus het probleem lijkt in het mainboard te zitten, of is dit te snel geconcludeerd?
Kan het zo zijn dat parameterwaardes kunnen verspringen als ze niet aan een potmeter gekoppeld zijn?

in principe niet, tenzij het mainboard dus onterecht control messages denkt te ontvangen. Heb je de batterij al vervangen en de voeding gecheckt op een juist (en constant) voltage?

in principe niet, tenzij het mainboard dus onterecht control messages denkt te ontvangen. Heb je de batterij al vervangen en de voeding gecheckt op een juist (en constant) voltage?
nee nog niet gedaan, zal ik proberen ;)

edit: nieuwe batterij geplaatst en de voeding geeft een constant voltage. nog steeds dezelfde problemen

Back