Ik heb een Korg Poly-800 MK-1 waarin ik enkele jaren geleden een geheugenbatterij gesoldeerd heb. Ik gebruik altijd een adapter voor de voeding, geen batterijen dus. Op zich werkt alles perfect, maar ik heb onlangs twee keer binnen een maand iets vreemds meegemaakt met deze synth.
Tijdens het gebruik begon het display rare stuipen te vertonen gedurende enkele seconden. Hierna werkte de synth weer, maar ... het hele geheugen was gewist! Van iedere klank stonden de parameters op willekeurige waarden. Ik zou dit zelf willen omschrijven als een epilepsie-aanval (mijn excuses als dit woord gevoelig ligt bij een van jullie).
Overigens is er niets verbonden aan de midi-ingang, dus het kan niet aan een overvloed aan data liggen.
Twee dingen ga ik alvast zelf proberen:
1) Een andere adapter,
2) Het verwijderen van enkele condensatoren en diodes, zoals beschreven op deze site.
Heeft een van jullie nog tips en ideeën om dit euvel te verhelpen?
Tijdens het gebruik begon het display rare stuipen te vertonen gedurende enkele seconden. Hierna werkte de synth weer, maar ... het hele geheugen was gewist! Van iedere klank stonden de parameters op willekeurige waarden. Ik zou dit zelf willen omschrijven als een epilepsie-aanval (mijn excuses als dit woord gevoelig ligt bij een van jullie).
Overigens is er niets verbonden aan de midi-ingang, dus het kan niet aan een overvloed aan data liggen.
Twee dingen ga ik alvast zelf proberen:
1) Een andere adapter,
2) Het verwijderen van enkele condensatoren en diodes, zoals beschreven op deze site.
Heeft een van jullie nog tips en ideeën om dit euvel te verhelpen?