afmixen op een analoge tafel

Zou het niet handig zijn als je al je Cubase audiosporen kan verbinden, via USB bijvoorbeeld, met deze summing mixer en dat je Cubase output in directe verbinding staat met de output van deze summing mixer. Dus dat deze summing mixer via alleen maar een USB kabel totale integratie heeft met al je audiosporen en je output in Cubase.

Zodoende heb je geen Converters, ADAT etc. nodig maar alleen een simpel USB kabeltje.

Handig? ja en nee. Zo'n diepe integratie is op zich wel heel mooi aan de software kant. Maar het betekend wel automatisch dat het alleen door (of in samenwerking met) Steinberg zelf gemaakt kan worden. Zo'n device moet dan ook nog eens meteen de audio interface voor recording en monitoring zijn anders werkt het niet. (asio) Dus al met al wordt het een groot, duur en inflexibel alles in 1 apparaat wat maar weinig mensen zal aanspreken. Immers, als je op het niveau zit dat je perse analoog wil summen dan wil je waarschijnlijk zelf je aantal kanalen, covertors, tranny's etc. uit kunnen kiezen en dat is er met jou optie niet meer bij.

Beetje offtopic sorry...maar

@Child of Art.

Mooi spul die NEVE, damn.....

wat zou de "budget" versie van zoiets kosten. ?

Ik haal nu sporen door een Roland PA-150 , en dat verschil is al zo inmens.
(let wel, losse sporen haal ik hier doorheen, niet een sum mix oid)

Ik zou ook dolgraag door een tafel heen gaan werken, maar heb niet het NEVE geld van de link.
Suggesties ?

Koopjes genoeg op het gebied van grote analoge tafels. Je moet wel altijd rekening houden met onderhoud. komt vroeg of laat altijd.

Ik zit nog steeds te wachten op de eerste analoge summing mixer die via USB totaal geintegreerd is met een DAW.

Wat ik sinds vorige week onder m'n handen heb:

1 x Midas Pro1 en 1 x Midas Pro2c tesamen met een DL251 voor extra in- en outputs.
Beiden aan elkaar gelinkt en doorgelinkt naar een DN9650 Madi van Klark Technik.
Van daaruit via een Madi USB convertor naar de PC recht in Samplitude.
Naaaaaiiiiiiissss :D

Cheers,
Exo. :mega:

Ok, heel verhaal, maar volgens mij heb je géén idee hoe je een analoge summing setup maakt in cubase
je zit maar te zeuren over een USB mixertje en je gat in de markt, maar iedereen gebruikt een mixer als front end met een multichannel geluidskaart als backend, dat kan van budget zoals MOTU tot high end zoals SSL, via FW, USB, of MADI.
Niemand zit te wachten op een digitale soundcard met een controller eromheen gebouwd die er uit zit als een mixer. een high end mixer is een analoge bak, daar heeft USB niks te zoeken, usb is relevant voor een soundcard, niet voor een mixer.

Wat ik bedoel is meer het volgende.

Wanneer je in Cubase al je sporen mixt, heb je uiteindelijk nooit die analoge summing op je output die je wel hebt op een analoge tafel. Zelfs wanneer je elk (ik ga nu even alleen maar over audiosporen en een analoge mixer praten) audiospoor door een mixer stuurt en weer opneemt in Cubase krijg je natuurlijk de klank van de mixer in je audiospoor. Maar wanneer je die opgenomen audiosporen digitaal afmixt mis je gewoon analoge summing.

Er bestaan op de markt hele goede analoge summing mixers:

https://www.helios-online.nl/shop/product/25-203/8816-2

Zou het niet handig zijn als je al je Cubase audiosporen kan verbinden, via USB bijvoorbeeld, met deze summing mixer en dat je Cubase output in directe verbinding staat met de output van deze summing mixer. Dus dat deze summing mixer via alleen maar een USB kabel totale integratie heeft met al je audiosporen en je output in Cubase.

Zodoende heb je geen Converters, ADAT etc. nodig maar alleen een simpel USB kabeltje.

Hoe kan je nu analoog summen en terugsturen als er geen AD-DA conversie plaats vindt... met een USB verbinding alleen ontstaat er geen analoog signaal.

In theorie kan het natuurlijk wel.

Usb/Fw/MAdi of wat dan ook uit de computer ->

1 decive met geïntegreerde 16 out (DA) en 2 of 4 (AD) in bijvoorbeeld. Gecombineerd met in dat zelfde device een analoge summing mixer 16 x 2.

Zoals gezegd niet echt flexibel mits je de routing op dit fictieve device openstelt via additionele non- hardwired audio in- en outputs.

Ik zit te kijken naar een midas venice-f , weet iemand hoe dat zit met het sturen van de kanalen?
Kun je alle kanalen uit ableton door die mixer jassen en weer opnieuw opnemen? Heb je meteen een geluidskaart met alles erop en eraan voor een zeer goede prijs bij thomann.

Ok, heel verhaal, maar volgens mij heb je géén idee hoe je een analoge summing setup maakt in cubase
je zit maar te zeuren over een USB mixertje en je gat in de markt, maar iedereen gebruikt een mixer als front end met een multichannel geluidskaart als backend, dat kan van budget zoals MOTU tot high end zoals SSL, via FW, USB, of MADI.
Niemand zit te wachten op een digitale soundcard met een controller eromheen gebouwd die er uit zit als een mixer. een high end mixer is een analoge bak, daar heeft USB niks te zoeken, usb is relevant voor een soundcard, niet voor een mixer.

Ik geloof dat Raphie een punt heeft.

Analoge summing kan niet plaatsvinden zonder AD/DA omzetting.
En mensen die voor een analoge summing amp kiezen zijn over het algemeen mensen die ook zelf hun (wss net als de summer: peperdure) AD/DA converters uit willen kiezen.

Precies usb mixers zijn digitale mixers, summen je wil juist analoog met high end DA <> AD, anders is er sowieso geen winst.

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat iedereen wel snapt dat er ADDA nodig is om analoog te summen. (toch, child of art?) Het besproken idee ging over een summer die alles in een is met diepgaande DAW integratie. Dat is in theorie gewoon mogelijk met alleen maar een usb aansluiting, en zoals gezegd, een paar extra analoge io voor rec en mon.

Ik zie het hele punt niet. Wanneer je met audio naar een mixer gaat of het nu over usb/firewire of analoge outs gaat dan maak je je mix toch op de tafel en per definitie analoge summing als zijnde Main L/R mix. Vervolgens neem je die main out weer op in je DAW of andere masterrecorder. Dus analoge summing. Maar er zijn ook wel mixers die die main output over usb/Fw weer terug naar de DAW kunnen sturen.

Er is iets anders dat ik wel zou willen maar er niet is. Een controller met een normale mengtafel setup. Dus minimaal 24 kanalen waar je EQ, Auxes, mutes, routing en faders tegelijkertijd in je DAW kan besturen. En ook zonder latency.
Bij de controllers die er nu bestaan moet je altijd switchen en heb je nooit genoeg encoders en butts.

Laatst gewijzigd:
usb/ fw blijft digitaal.
en digitaal summing is anders dan analoog summing.
de een berekend 0/1, de ander zijn stromen electronen volts ampere zoiets

ja,maar dan heb je dus een DIGITALE MIXER waar de faders niks anders zijn dan controllers voor de kanalen

zijn er zat hoor:

deze bijv (maar beetje setup koop je dan een leuke middenklasse auto voor):

DCommand_Oview_FeaturedImage1_Enlarge.jpg

Ik zie het hele punt niet. Wanneer je met audio naar een mixer gaat of het nu over usb/firewire of analoge outs gaat dan maak je je mix toch op de tafel en per definitie analoge summing als zijnde Main L/R mix. Vervolgens neem je die main out weer op in je DAW of andere masterrecorder. Dus analoge summing. Maar er zijn ook wel mixers die die main output over usb/Fw weer terug naar de DAW kunnen sturen.

Er is iets anders dat ik wel zou willen maar er niet is. Een controller met een normale mengtafel setup. Dus minimaal 24 kanalen waar je EQ, Auxes, mutes, routing en faders tegelijkertijd in je DAW kan besturen. En ook zonder latency.
Bij de controllers die er nu bestaan moet je altijd switchen en heb je nooit genoeg encoders en butts.

usb/ fw blijft digitaal.
en digitaal summing is anders dan analoog summing.
de een berekend 0/1, de ander zijn stromen electronen volts ampere zoiets

Dat is toch per definitie niet te zeggen? Een analoge mixer kan best een ingebouwde AD-DA-converter met USB of firewire aansluiting hebben. Dan kan je nog steeds in het analoge domein summen.

Deze dingen ken ik wel maar doen nog steeds niet wat ik wil. Nog steeds maar 2 encoders per kanaal en ik wil er dus minimaal 12. 6 aux plus EQ en bij voorkeur volledig para met regelbare Q. Dan heb je er dus al 18 per kanaal.

Back