afmixen op een analoge tafel

Ik ben het helemaal eens met wat je schrijft Devon.
Het is altijd wat.

Ik heb er om die reden voor gekozen voor verschillende summing amps te gaan.
Omdat ik niet erg onhandig ben met de soldeerbout kan ik veel zelf,dat scheelt geld.
Nu heb ik een kleine Studer tafel (12chan) en twee Telefunken V530's (goed voor 6 stereo bussen), twee RFT VEB summers (ook goed voor 6 stereo bussen) en iets moderne eurokaart van Lawo/Neumann waar je tot wel 100 channels in kan prikken.
Oftelwel allemaal verschillende smaakjes die aan elkaar hangen.
Leuk hoor.

In de pijpleiding zit overigens nog een Midas summer die ik wil bouwen.
Daar heb ik eerder over gepost in deze thread, maar ben er nog niet aan begonnen.
Modules komen uit deze tafel:

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1555410&postcount=36

ik ben eigenlijk geen technicus maar wil gewoon muziek maken op iets wat werkt, heb geen zin in gezeur, het moet gewoon werken. ik snap ook dat muzikanten helemaal gallisch worden van ruis of krakende pots of faders... helaas hoort het er gewoon bij. als je in een auto rijdt moet die ook elk jaar naar de APK, zo is het met analoge gear ook helaas, kan je ook aardig wat knaken kosten.

als die mackie straks weer 100% is weet ik tenminste dat die helemaal in orde is, met de topaz heb ik nog dingen die gemod moeten worden voordat die 100% zou zijn, maar dat weet je als je zo'n tafel koopt. (weet overigens niet of er mensen met een topaz zijn die mods gedaan hebben hier?)

Da's niet mijn mixer he!
Ik heb slechts 2 summing amps (een voor L en een voor R) en 8 broodjes met micr preamp en EQ erop.
Ik heb deze foto kunnen maken omdat onze band een CD opname heeft gemaakt in die studio voordat de eigenaar ermee stopte en zijn mixer verkocht aan een iemand die hem in onderdelen doorverkocht,.

Da's niet mijn mixer he!
Ik heb slechts 2 summing amps (een voor L en een voor R) en 8 broodjes met micr preamp en EQ erop.
Ik heb deze foto kunnen maken omdat onze band een CD opname heeft gemaakt in die studio voordat de eigenaar ermee stopte en zijn mixer verkocht aan een iemand die hem in onderdelen doorverkocht,.

dan heb je wel iets unieks als je dan ook je eigen mixer kunt bouwen (wat ik niet zou kunnen) qua sound zit je dan volgens mij wel poepdik :)

@MatthewLeBlom , klinkt als een mooi setje. Bij ons de Studer 963 vervangen door een Midas H1000, en ik mis de Studer nog elke dag, zelfs met z'n krakende pots en rare gains.

@MatthewLeBlom , klinkt als een mooi setje. Bij ons de Studer 963 vervangen door een Midas H1000, en ik mis de Studer nog elke dag, zelfs met z'n krakende pots en rare gains.

daar raak je in elk geval een essentie, zelfs met alle eigenaardigheden.. een tafel maakt zo de sound he..

de topaz klinkt inderdaad veel veel dikker dan de mackie maar is ook een tafel met wat eigenaardigheden. het duurde ook even voordat ik de tafel heb kunnen temmen maar qua sound is die inderdaad fucking dik, vooral in het laag in vergelijking met de mackie.

mijn mackie is nu in de maak bij het service centrum in belgie. ik laat hem tiptop maken en besluit dan mssn om hem te verkopen of weer ermee te gaan werken en de topaz van de hand te doen, ik heb al een aantal kopers. vervolgens zou ik een hele dikke stereo eq kopen als outboard en daar mijn tracks doorheen halen of gewoon de hele boel verkopen en een venice-f te kopen

Ik zou echt voor de topaz gaan (zeker tov mackie). Is was mij toch echt een heel andere klasse. En zeker als je ook met VST's werkt, of samplemateriaal vanuit je DAW, dan wil je juist dat stukje extra vetheid.

Zelf heb ik nu voor het eerst in 10jaar wat problemen met mijn Soundscraft Studio en tijdens het oplossen van de voedingsproblemen kwam ik echt een wereld van mods/verbeteringen tegen die je eigenlijk relatief simpel zelf zou kunnen uitvoeren.

Of je laat het 1 keer doen en zit je weer jaren goed.

Devon: heb je trouwens de manual van de Topaz?
Mocht je hem niet hebben: stuur ff een PB, ik heb hem op papier (niet digitaal dus) en je mag hem best lenen om te copieren.

Ik zou echt voor de topaz gaan (zeker tov mackie). Is was mij toch echt een heel andere klasse. En zeker als je ook met VST's werkt, of samplemateriaal vanuit je DAW, dan wil je juist dat stukje extra vetheid.

Zelf heb ik nu voor het eerst in 10jaar wat problemen met mijn Soundscraft Studio en tijdens het oplossen van de voedingsproblemen kwam ik echt een wereld van mods/verbeteringen tegen die je eigenlijk relatief simpel zelf zou kunnen uitvoeren.

Of je laat het 1 keer doen en zit je weer jaren goed.

bij mij never nooit geen vst's maar qua tafel heb je gelijk, de topaz klinkt veel beter. mssn kan ik beter de mackie verkopen (toch met pijn in het hart) en de topaz laten pimpen, ik denk er nog even over na.. of alles verkopen en voor de midas venice-f gaan omdat ik ook gewoon normaal muziek wil maken zonder allemaal gezeur

Devon: heb je trouwens de manual van de Topaz?
Mocht je hem niet hebben: stuur ff een PB, ik heb hem op papier (niet digitaal dus) en je mag hem best lenen om te copieren.

ik heb de manual in pdf hier op mijn mac staan.
weet iemand wat meer af van de mods -4 mod, meterbrugmod en voedingmod?
ik zou graag iets meer over de tafel te weten komen, ik lees wel wat op gearsluts maar doe het liever met mijn synthforum boys

Ik weet er niet het fijne van, maar meen me te herinneren dat die netjes in de manual beschreven staan.

Allen & Heath ZED R16 en R24. Lekker hybride en een prima EQ!

Twee broodjes uit een mixer laten werken is niet zo gek veel werk meestal. Je moet vooral weten wat in en uit is, en waar de voeding op moet en hoe veel.

En die nieuwe A&H's, doe mij maar een oudere. De nieuwe klinken me te schoon :)

Twee broodjes uit een mixer laten werken is niet zo gek veel werk meestal. Je moet vooral weten wat in en uit is, en waar de voeding op moet en hoe veel.

En zo is het maar net.
Het is (als je inderdaad de bovengenoemde gegevens hebt) vaak niet zo moeilijk.

Bij oudere A&H's, eigenlijk bij bijna alle oudere tafels, heb je mogelijk last van brakke inserts. Dat is altijd wel te fixen door ze wat op te schuren, of door er een jack met wat krassen er doorheen te halen.

Ik heb het idee dat de oudere A&H's wat wolliger klinken en dat de EQ wat scherper is. Hebben natuurlijk ook oudere componenten...

Alleen de oude A&H Saber en Saber plus tafels waren lekker. De GL enGS alweer een stuk minder.

Mijn voorkeur toch echt Soundtracs. Ik had een Megas Studio en was erg fijn. Zoek eigenlijk weer een Soundtracs maar dan IL of Solitaire voor een schappelijke prijs.

Back