Roland D-550

DigiLoog

Ouwe rot
Heb eindelijk een nette en 100% werkende Roland D-550 gevonden, echter deze heeft een blauwe backlight.
Niet dat dat erg is, want dat heeft mijn MKS-80 ook, maar ik was in de veronderstelling dat de D-550 vanaf fabriek een groene backlight had.
Iemand info!

Groot mysterie!
Het zou toch niet kunnen zijn dat iemand het standaard (defecte) backlight heeft vervangen door een backlight met een blauw kleurtje!?!?!?

Blauwe backlight klopt. Ik heb al jaren een D50 en een D550. De D50 heeft een zwart display met geel groen achtige karakters en de D550 heeft een blauw display met zwart grijs achtige karakters. Er zijn wel replcement displays voor de D550 die hetzelfde zijn als de D50. http://www.polynominal.com/site/studio/gear/synth/roland_d550/lcd.htm
Let op, dit is een vervanging van het hele display en niet alleen de foil achter het display.

Heb eindelijk een nette en 100% werkende Roland D-550 gevonden, echter deze heeft een blauwe backlight.
Niet dat dat erg is, want dat heeft mijn MKS-80 ook, maar ik was in de veronderstelling dat de D-550 vanaf fabriek een groene backlight had.
Iemand info!

Ik heb een D550 en die heeft een blauw display. Als je op Google zoekt zie je bij de afbeeldingen ook over het algemeen een blauw display.

JurgeN

Als je op Google zoekt zie je bij de afbeeldingen ook over het algemeen een blauw display

Dat was mij ook al opgevallen, kon er alleen niet uit opmaken of het in dit geval (zie foto) om een publiciteit foto van Roland zelf handelde :eureka:

Attachments

• d-550.jpg
    d-550.jpg
    6,6 KB · Bekeken: 62
Back