Roland JX8P + PG 800 600Euro

Is geen koopje hoor, heb een paar jaar geleden dezelfde set voor 275 euro gekocht en nog met flightcase erbij ook.
Is wel een zwaar onderschatte synth, als je hem goed kunt proggen, dan kunnen er echt fantastische geluiden uitkomen :eureka:

275 is tegenwoordig geen relevante markprijs meer. 500-550 lijkt me de norm op dit moment. 600 is niet zot, maar ook geen superkoopje.

een pg800 is toch al 350 euro in mooie staat . waarschijnlijk ook niet meer. maar ook niet minder dan 300. blijft er nog 250 over voor de synth.

Het gaat uiteindelijk om het geluid, maar je moet dat geluid er ook een beetje vlot uitkrijgen om van bruikbaar geluid te kunnen spreken.

Ik bedoel maar, als je een Jupiter 8 via 500 regels binaire code moest instellen ipv via een handvol sliders, dan was de klank weliswaar hetzelfde maar de bruikbaarheid nihil. Da's een beetje zoals een kast vol koekjes hebben maar het deurtje niet open krijgen. :)

Da's een beetje zoals een kast vol koekjes hebben maar het deurtje niet open krijgen. :)

Nou 1 koekje krijg je wel dat is de preset.

ik ben het er mee eens dat het vlugger gaat met een PG, maar via MIDI kan het ook heel best dus de kast met koekjes vinnik niet direct een goed vergelijk...
bij een JX-10 is de noodzaak om een PG te gebruiken wel aanzienlijk groter, te meer ook omdat de alpha dial niet mee scaled met het aantal stappen;
je moet bij een para met 3 golfvormen net zoveel draaien als een para waarbij de waarde van 0-127 loopt dus... alpha dials, tenzij ze tikken, is ook niet echt wat...

PC editors staan niet op mijn "radar" omdat ik studio en PC zoveel mogelijk gescheiden probeer te houden. Maar dat is in ieder geval wel een lichtpuntje voor de PG-lozen.

een pg800 is toch al 350 euro in mooie staat . waarschijnlijk ook niet meer. maar ook niet minder dan 300. blijft er nog 250 over voor de synth.

pg800 is wel luxe artikel aant worduh zeg

kochrt m ooit voor 220.- mooie unit ook nog

maar idd asje een mks70 [2x jx8p in rack heb ] lijkt me een pg800 egt wel fyn erby
anders ..zijnder genoeg vst editors die zn werk doen

jx = best under gewaardeerd
idd
:engel:

off-topic.. de Kiwi is wel een leuke synht hoor.. heb zelf de Siel versie.. oh en cookies zijn irritant :D

kiwi_synth.jpg

Back