Virus ti kraakt

Doet ie het ook als je de filter vanuit je DAW aanstuurt?

Er van uitgaande dat dat kan, aangezien hij totally integrated is..

Welkom in de wonderlijke wereld van de TI ;) Hier een checklistje:

- Staat de Asio buffer 512 samples of lager?
- Haal de stroom van de virus af, wacht 10 sec. Dan weer aansluiten
- Wissel eens van patch
- Draai je aan het filter via Hardware of Plug-in?
- Probeer dan uit te sluiten dat het een mechanisch mankement is. (Zelf geen ervaring mee, doe alles via Virus Control plugin)
- Start een nieuw project, laad de Virus opnieuw
- Mac of PC? DAW? Laad je de VST2 of VST3 in 32 of 64 bit (Zelf geen ervaring met Audio Unit)

Bovenstaande klopt als een bus. Als toevoeging: check ook eens of je de laatste versie hebt van het OS. Sommige OS versies hebben hier ook last van gehad.

En zorg dat de ti op een USB2 poort zit en niet op een USB3, daar houdt ie niet van.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is:

de virus van usb poort verwisseld.
virus update uitgevoerd.
Asio naar 512 Gezet.
van project gewisseld en van patch.
Stroom van virus afgehaald en er weer opgezet.

ik bedien de virus gewoon vanuit mijn daw(Logic)

Maar de clipjes zijn er nog steeds:(

er zit wel saturation op mijn lead, maar dat moet toch gewoon kunnen? hoe kan ik het master volume lager zetten? als ik op de virus zelf de master volume lager wil zetten dat reageerd hij niet. Als ik de osc's volume lager wil zetten kan ik geen saturation gebruiken.

Heb je de buffer size in Logic (bij Audio) op small gezet? Anders wil hij wel eens gaan kraken. Daarnaast direct op de Mac aansluiten en niet via een hub.

Het spoor is gewoon schoon, zit alleen een eq op.

bij mijn andere patch kraakt hij ook, maar dat doet hij alleen als de filter van 75 na 100 % open gaat.
bij deze patch is het juist andersom.

Mijn Virus Ti kraakt ook bij sommige patches als ik het volume hoger zet dan 85. Al het boven genoemde haalt geen reet uit. Ding kraakt gewoon als je hem te luid zet. Maar fijne sounds, dat wel!

Back