MC101 Mod en pitchweel

willvandervliet

Ouwe rot
Graag wat hulp bij het volgende probleem ; sinds kort een nieuwe midicontroller : M-Audio Oxygene Pro 49.

Als ik deze gebruik in combinatie met de MC 101 dan werkt het mod en pitchweel niet.

Sluit ik er een andere module (b.v. Roland JX08) op aan dan werkt het wel.

Dus het probleem moet in de MC101 opgelost worden.

Het global midikanaal staat op 1.

De vier trackkanalen staan respectievelijk op kanaal 11,12,13 en 14.

Misschien iemand met een MC101/MC707 die hier het antwoord op weet ?

In de handleiding staat welke midi cc codes welke parameters aansturen. Mogelijk stuurt jouw midicontroller de data van de mod en pitchwheel naar een cc nummmer die de mc101 niet herkend?

Roland heeft online een midi implementatie document waar alle codes instaan:

Volgens de midi implementatie moet de mc101 inkomende pitchbend signalem wel kunnen ontvangen.

Ik kan dit weekend testen of het met een ander keyboard wel werkt.

Het vreemde is dat de het modulatiewiel van de Oxygen gewoon op het juiste cc nummer staat (cc1) ,maar toch niet werkt. Zoals gezegd als ik een andere synth aansluit werkt het gewoon.
dus ergens in de instellingen van MC101 gaat er iets fout.

Bedankt voor het meedenken.

Heeft de 101 niet iets van een filter ofzo die de midi-cc eruit filtert?

Eraser; geen filter gevonden.

Whenheco; als je van het weekend zou willen testen hoe jouw mc reageert op het modwheel ,dan heel graag.

Ik snap er echt niets van , elke andere synth reageert op het modwheel van de Oxygen.

Zojuist getest en met mijn novation launchkey reageert de mc101 op zowel pitch als mod. Technisch gezien zou het dus mogelijk moeten zijn.

Dat wordt dus even zoeken naar de instellingen.

Misschien helpt het om de mc101 een keer terug naar fabrieksinstellingen te zetten.

Ik probeer nu de Oxygen een firmware update te geven, kijken of dit helpt.

Zou vreemd zijn want bij elke synth werkt hij goed.

Back