DIY Raspberry PI projectje, suggesties?

DarkChaos

just music
Hallo allemaal,

We hebben op het werk (eletronica & software engineering) een bulk Raspberry Pi's ingekocht. Iedere engineer is een hobby projectje aan het bedenken en ik zou graag iets met geluid willen doen.

Hebben jullie nog suggesties voor een leuk IC welke ik kan interfacen? Misschien een digitale oscilator, SID of voice chip of iets anders in die trend :)

Suggesties zijn welkom!

Ja dat zou een Pi in z'n holle kies moeten kunnen denk ik (700 MHz ARM is wel "iets" sneller dan een Arduino). Dat is denk ik ook wat functioneler dan een vintage soundchip aansturen.

Kan je er geen wavetable synth in proggen? Dat kan met Arduino.

Dat is ook een top idee, ik laat het even bezinken om te kijken hoever het technisch gezien haalbaar is.
Volgens mij kan ik code technisch gezien wavetable synth code zonder al teveel aanpassingen prima gebruiken als sampler. Daar zou ik dus ook speech synthesize mee kunnen doen.

Voor zover ik nu kan zien zit bij mij het grootste obstakel bij het programmeren van de filters. Op dat gebied heb ik niet voldoende kennis, maar er zal ongetwijfeld al een hoop code op internet te vinden zijn die ik kan gebruiken als referentie.

Ik bedoel eigenlijk echt een multifunctionele module.....met echte jacks(banaan) en potmeters.
Maar besef me ook dat dat wel heel veel werk is.
Maar er zijn al een aantal arduino based modules en die zij echt erg ok, dus het kan wel.

Dat is het mooie van digitale modules....de sky is the limit.
Zelf inlaadbare wavetables met een interpolatie algo...zoals de e350 bv.

Of een module die je zelf middels een sd kaart kan voor zien van verschillende functies. Dus bv 5 potmeters en 10 cv in/outs....audio in/out. Kaartlezertje erin en dan met een simpels keuze menu(kan 2 momentary switches zijn).....zodat je een algo kan kiezn,
Sampler ala phonogene, cv recorder, multiple detuned osc's, 8bit chipsounds, utilitys, audoeffecten, granulair, pingable envelopes ala PEG, pingable lfo's.....whatever.
Denk dat als iets dergelijks mogelijk is, je best wat van die modules zou kunnen afzetten,
Of nog beter een open sours community ervan maken.......meer programma's
Crowdfunding via kickstarter........
Ik weet niet of die pi dit allemaal kan, maar weet wel bijna zeker dat er een markt voor is.

Back