XP of 2000

SlamDub

test
Morgen verwacht ik m'n nieuwe PC, zit nog te twijfelen of ik XPhome of 2000 profesional er op ga zetten. Ik hoor meerdere signalen van mensen dat XP minder stabiel voor produceren is dan 2000 (tis maar wat je ermee doet). Zelf draai ik Cubase 5.1 wavelab, recycle en cooledit onder win98se en dat draait wel lekker stabiel, de reden dat ik het draai is dat ik een Korg1212 geluidskaart gebruik en daar geen XP en 2000 drivers voor zijn. Maar goed, er komt dus een nieuwe geluidskaart in :D

Wat zijn jullie ervaringen met 2000 en XP?

:doei:

ps. Misschien is hier al een thread van, maar kon niks vinden.

2000 = NT 5
XP = NT 5.1

Er is bijna geen verschil tussen die twee. In de praktijk merk je daar niks van. Als je de Themes service van XP uitzet zie je helemaal niet het verschil tussen XP en 2000. Ik zou gewoon voor de goedkoopste kiezen. (een OEM versie bij je computer) :)

XP loopt bij mij als een zonnetje.
In het begin wel aanloop problemen gehad maar dat is nu wel uitgekristalliseerd.

Ik zou je wel willen aanraden om alle tweaks uit te voeren daarmee verbeter je de prestaties dramatisch.
Hier op het forum is daar volgens mij al een thread over geweest anders ff googlen.

:)

Voor muzieken heb je helemaal geen 100€ duurdere windhoos versie nodig die net zo veel kan als de home versie hoor.

Dat je windows koopt is al erg genoeg. M$ spekken is niet mijn favoriete bezigheid. ;)

Uit eigen ervaring zou ik zeggen dat je voor XP moet kiezen. In de tijd dat ik mijn vervloekte ST Audio DSP24 nog had, heb ik de overstap gemaakt van 2k naar XPp. Niet alleen werd mijn systeem stabieler (1 BSOD per 1/2 uur ipv 5, ST Audio, u wordt bedankt...) maar vooral ook sneller. De HAL is mijns inziens sterk verbeterd en dat scheelt gewoon veel resources.
Wel moet je alle overbodige fratsen uit zetten en evt. kan je je bak nog tunen, hoewel het bij nooit nodig is geweest.

Nu ik wel een knappe geluidskaart heb merk ik nog steeds verschil tussen 2k en XPp. Mijn XP systeem draait gewoon veel lekkerder, soepeler, vooral onder hoge cpu load merk ik het verschil. In mijn geval kan dat ook te maken hebben met de verbeterde dual cpu ondersteuning in XPp.

Back