Roland Alpha Juno 1 gezocht

Status
Please reply by conversation.
Een Alpha Juno 2 is ook goed, maar mijn voorkeur gaat uit naar de 1.

Waarom dan :? ruimte gebrek :eureka:
Op de één octaaf meer heeft de 2 nog meer voordelen, een soundbank meer en mogelijkheid voor opslag van je sounds op M16C card.
Als je voor de zeldzaamheid wil gaan kun j i.d.d. beter voor de 1 gaan, die zie je niet zo veel.
Suc6!

Inderdaad, een gebrek aan ruimte, maar ik ben liever niet te kieskeurig dus een Alpha Juno 2 is ook meer dan welkom.

Hoop snel een aanbod te krijgen.

Met PG-300 is de set helemaal niet te duur, gangbare prijs aangezien er soms losse PG-300's voor 250 a 300 euro worden aangeboden.

Wat Analogica zegt.. Het is zeker niet duur.

Maar aangezien de aftertouch en portamentoknop het niet meer doen, heb ik toch liever een andere Alpha Juno. Heb ook geen idee hoe ik dat zou kunnen fixen. De PG-300 is natuurlijk wel fantastisch.

Ik heb mijn @Juno-2 al sinds 1987 (gekocht als jonge occasion) en het was ( op een Yamaha PSR en een Casio na) mijn allereerste synth.
Had destijds de keus tussen de JUNO-2 od een DX-7, na een paar uur spelen met die twee ben ik toch voor de charmes van de JUNO gegaan, de DX-7 kon me niet echt bekoren.
Het verschil tussen ANALOOG en DIGITAAL wist ik toen nog niets eens :engel:, dat kwam pas jaren later!
Ik heb veel synths na de Juno-2 gehad en weer verkocht en dat waren zeker niet de minsten, maar op één of andere manier kon ik geen afstand doen van de Juno.
Sommige (de meeste) synth liefhebbers (kenners) vinden de @JUNO maar niets, maar vergeten dat de geluiden die je met dat ding kunt maken absoluut onmogelijk zijn met de 6/60/106.
Nee hij klinkt niet DIK/VET, maar kan wel waanzinnige geluiden maken en daarom is hij voor mij onmisbaar en zal ik hem nooit en te nimmer wegdoen.

De aftertouch en portamentoknop werken niet meer , dus heb ik toch liever een andere Alpha Juno, verder is de PG-300 is natuurlijk wel fantastisch.

Nee een synth met defecten zou ik ook niet snel kopen, als je het zelf niet kunt repareren dan wordt het al snel een dure grap :eureka:
Een PG-300 heb ik er ook ooit bij gehad, maar in tegenstelling tot de Roland JX-8P en Super Jupiter (MKS-80) die ik ook beide heb is de PG-300 niet echt noodzakelijk om snel te kunnen programmeren, omdat de X-dial zeer snel werkt en de Juno-2 niet al te veel parameters heeft!

Wat Analogica zegt.. Het is zeker niet duur.

Maar aangezien de aftertouch en portamentoknop het niet meer doen, heb ik toch liever een andere Alpha Juno. Heb ook geen idee hoe ik dat zou kunnen fixen. De PG-300 is natuurlijk wel fantastisch.

Ik had hem gehaald als ik in Nederland was, een van de weinige bakken die ik nog een keer terug wil hebben en helemaal zeker met de PG-300. De aftertouch is een bekend probleem en kan je ook overkomen een jaar nadat je hem gekocht hebt. De portamentoknop......tja lijkt mij een probleem waar je zelf even rustig naar kunt kijken en anders door een goede reparateur kunt laten fixen.

Sommige (de meeste) synth liefhebbers (kenners) vinden de @JUNO maar niets, maar vergeten dat de geluiden die je met dat ding kunt maken absoluut onmogelijk zijn met de 6/60/106./QUOTE]

Heb hier een Juno 6 staan. Prachtig geluid en heel fijn om mee te werken, maar zonder midi en geheugen heeft het toch zo zijn beperkingen. Vandaar dat ik besloten heb om er een Alpha Juno bij te doen.

Johan! Ik heb je bericht ontvangen, maar kan je niet terugmailen. Wil je Alpha Juno graag overnemen.

Hoor van je!

Daar kun je er wel één in laten bouwen, niet goedkoop, maar dan is hij wel veel flexibeler.

Inderdaad, maar dat komt nog wel. Sliders zijn ook niet zo soepel meer. Heb 'm in februari voor 250 euro gekocht:D. Zal 'm in de toekomst laten nakijken.

250 euro voor een JUNO-6, dat is een koopje geluksvogel.
Heb je nog een goed adres nodig om hem een beurtje (condensators e.d) te laten geven of midi in te bouwen, meld je dan evn bij me via een PMetje, ik weet een goed adres daarvoor.

250 euro voor een JUNO-6, dat is een koopje geluksvogel.
Heb je nog een goed adres nodig om hem een beurtje (condensators e.d) te laten geven of midi in te bouwen, meld je dan evn bij me via een PMetje, ik weet een goed adres daarvoor.

Check je pm!

Status
Please reply by conversation.
Back