Volume tijdens muziekmaken en gehoorbescherming

Mijn gehoor gaat helaas ook sneller achteruit dan gemiddeld, hoe zuinig ik er ook op ben. Op zich hoor ik nog prima, maar er zit een erfelijk stukje in waardoor ik bijvoorbeeld ook minder goed ben in het onderscheiden van details in geluid.

Wat luidheid betreft, probeer ik niet luider langdurig met muziek te werken dan dat je er nog met gemak een rustig, bijna fluisterend een gesprek bij kunt voeren. Af en toe even wat harder als luistertest is overigens okee.

Die had je zeker bij DCC gekocht? ;)

Tering DCCCCCCC idd. lol. lang geleden..

Gelukkig is het met mij wel zo dat ik geen vervorming in het geluid hoor. Dus in principe hoor ik alle frequenties wel hoe ze horen te klinken, alleen de 'threshold' is bij mij veel hoger. Dus als er achtergrondgeluid is, of iemand praat zacht, dan versta ik er niets van. En ik kan je wel zeggen dat in werksituaties het best lastig is, sommige mensen denken dat je ze met opzet negeert. :stupid

Maar onder aan de streep wat is er nu moeilijk aan gewoon de boel zachter zetten?

Daar ben ik nu ook wel bewuster van, maar het is wel een combinatie dat het harder zetten tijdens muziekmaken heel geleidelijk gaat. Telkens een beetje harder merk je niet, totdat je even een break neemt en je je headphones al in een andere kamer hoort.

Eigenlijk zou er een headphone of monitor moeten zijn met ingebouwde DB meter ofzo. Of zelfs met ingebouwde brickwall limiter.

Je volumeknop heeft een streepje........
[Peutermode aan] "jantje, het streepje mag niet verder dan "kwart-voor" [peutermode uit]
Opgelost?

Back