Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben op zoek naar een goede additieve synth waarbij o.a. volume en fase van elke afzonderlijke partial in te stellen zijn.
Ingebouwde oscilloscoop en/of spectrogram is een plus!
Welke tool?
WaveWizzard lijkt me vooral geschikt voor het aanscherpen van kennis
Ik denk dat SuperCollider dan nog een stuk interessanter is als "tool-kit" voor low-level additieve synthese. De combinatie van SC's grote FFT bibliotheek en de aard van de programmeertaal die uitermate geschikt is voor dynamische "automation", lijkt mij veel geschikter voor real-time additieve synthese. SuperCollider is ook geheel gratis en open-source, itt WaveWizard.

Ik denk dat je eens naar Camel Audio Alchemy moet kijken.
Voor zover ik weet kan deze softsynth dit en nog veel meer en is ook nog eens 1 van de meest krachtige softsynths op de markt.
Zo te zien krijg je met de demo inderdaad alleen de player. Die is erg beperkt qua editting (alleen wat standaard waarden aanpassen van preset sounds).
The Problem
Why does my copy of Alchemy Player say it's running in demo mode?
The Answer
You may have previously triggered the demo version of Alchemy by selecting "Try Full Version" from the file menu. When the 4 week trial period is over the plugin will revert to Alchemy Player and any projects you've been working on will continue to load. However, you will not be able to load any presets saved using the demo version.
If you prefer to see the simple interface only select "Change Default GUI Mode to Simple" using the File menu. The Simple mode interface is exactly the same as the Alchemy Player interface.
More Information
A demo of the full version of Alchemy is built in to all versions of Alchemy Player. The demo is fully functional for 4 non-consecutive weeks, so if the plugin is used for 3 weeks then left idle for a month there will still be 1 week of the demo period remaining the next time the plugin is loaded.
Once the demo period has expired it is not possible to reactive the demo using the current version. However, when we release an update to Alchemy a new 4 week demo period will be available, so that you can try any new features we have added.
Ik vond de instructiefilmpjes al interessant genoeg om de volledige versie te kopen; zonder eerst de demo te proberen.(en dat ik die heel goedkoop gevonden had op kvraudio hielp ook natuurlijk
)

Zo te zien krijg je met de demo inderdaad alleen de player. Die is erg beperkt qua editting (alleen wat standaard waarden aanpassen van preset sounds).
Dat is dus helaas niet echt representatief voor wat je met Alchemy kunt. Ben het met je eens dat dit een beetje een misser is voor de serieuze synthese gebruiker aangezien de volledige plugin de gebruiker juist ontzettend uitgebreide mogelijkheden geeft.
Alchemy additive editor
Dit filmpje laat je het meeste zien van de additieve mogelijkheden denk ik. Deze begint met een lege preset en een enkele orgel sample. Hierin zie je ook de AMP/PITCH/PAN en PHASE editting mogelijkheden en hoe deze aan te passen zijn via de user interface. Camel Audio heeft vooral hun best gedaan om dit gebruikersvriendelijk te laten zijn en ik weet niet wat jou wensen zijn wat betreft het editten van je geluiden.
Er zijn natuurlijk meerdere oplossingen die hetzelfde bereiken maar ik vond destijds Alchemy de meest muzikale en directe/duidelijke manier om met additieve synthese aan de slag te gaan en daarnaast ook gewoon een erg goede plugin.
f1*k*(1+k*k*D)^0,5

Ik ben dan ook geen expert in het wiskundige gedeelte. Ik ben al blij als ik genoeg weet om er muzikale/interessante resultaten semi-gericht uit te halen![]()