G
Guest
Guest
Blij dat ik mee doe.....net ook de case maar besteld, die ziet er toch wel erg sexy uit met het panel erin

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Blij dat ik mee doe.....net ook de case maar besteld, die ziet er toch wel erg sexy uit met het panel erin![]()
De prijs die je betaald bij hem is 450 voor het frontpaneel en 675 inclusief kast ex btw. Dit is zijn omzet.
laten we schatten dat hij de PCB's voor 100 euro kan laten maken en het frontpaneel voor 150 en de kast voor 150. Dan verdient hij 275 per kit. Maal 200 is 55.000 euro. Trek daar in zweden maar gerust 60% belasting vanaf. Hou je misschien 20.000 euro van over. Als hij dit allemaal heel snel heeft gedaan heeft hij er een half jaar werk in zitten en waarschijnlijk ook al zo'n 5000 a 10000 euro aan kosten voor de prototypes. Lijkt me al met al een redelijke vergoeding. Het zou leuk zijn als hij dit door kan zetten om dan ook de sequencer te maken. Ik denk niet dat er iemand rijk wordt van het verkopen van synth bouw pakketen. Het is al knap als je ervan zou kunnen leven.
De winkel gaat dicht omdat hij ze per batch laat maken.. Alle bestellingen die binnenkomen tot zondag worden gemaakt. Als die allemaal bezorgd (en gebouwd?) zijn komt er een volgende batch.

en waarschijnlijk ook al zo'n 5000 a 10000 euro aan kosten voor de prototypes.

Hoewel ik het gigantisch gaaf vind allemaal, skip ik deze batch nog even. Ik wil eerst wel eens wat zien en horen van de mensen die de kit gebouwd hebben. Even de kinderziektes etc. eruit voordat ik meedoe met de volgende batch.
Nee de levertijd van die faders is bij Mouser inmiddels al 16 weken (dus ergens in maart volgend jaar), dus er zullen weinig werkende exemplaren zijn voor die tijd, behalve degene die heel snel waren met bestellen of die voor faders zonder LEDs gaan en dus wat meer opties hebben qua bestellen.
Mouser is niet wijs trouwens. Ze versturen daadwerkelijk alle backorders op het moment dat ze beschikbaar komen, gratis, met FedEx vanuit Texas hierheen. Er is nu weer een pakje onderweg met vier condensators ter waarde van 93 cent...
Weet iemand trouwens hoeveel ppm de originele Arp tempco's waren? Ik heb zelf 1.87k 3300ppm op voorraad. Thonck verkoopt 3500ppm wirewound voor dit project. Het is vermoedelijk om het even, maar als de keuze er toch is...