ARP 2600 Replica

@SRPP,ah juist ja als er kleine gasten zijn is het iets anders,dan kan je echt niets doen voor ze in bed zijn,en daarna ben jezelf te moe om iets te doen lol

die arp kloon met de componenten die erop zijn ik denk dat ik er 3 kan maken op een weekend

ik heb trouwens 100 van elk van die transistors gekocht en nog een vooraad CA's ;),maar ja das voor mijn 6 units..

neen hoor echt niet,alles is op de pcb,niks wiring,dat gaat ongewoon heel vlug hoor dan
ik spreek uit ondervinding
en voor de ervaren bouwer natuurlijk ook

Gaat idd best hard, ben aan die crOwBX bezig, en als je eenmaal componenten aan het steken bent gaat het best lekker vlot.
Op die boards zitten ook best wat SMD Ctjes, da's dan even wat gepiel (toch eens een oventje regelen en een arduino als controller), maar dat is op die TTSH volgens mij niet (hoewel, misschien wel, weet niet).

Snap de terughoudendheid om een BOM te publiceren niet trouwens, ik hoop dat ie de al te obscure delen eruit gedesigned heeft, al die componenten moeten dan toch wel redelijk bestelbaar zijn.
Het idee dat je dat voor je moet houden om iedereen gelijke kansen te geven klinkt een beetje overdreven.

In de muffwiggler thread hebben ze het ook over 2N4125 en LM301, allebei lijken die nog wel te vinden te zijn, die opamp zelfs bij Conrad.

Oei, die 2n3958 lijkt wel een naar ding te zijn, dual JFET. Ik heb zelf nog wel wat 2sk389 liggen uit mijn DIY hifi tijd, misschien is die ook wel bruikbaar (maar die zijn ook "keiduur" als je ze moet kopen).

DE LS (linear systems) vervanger voor de 3958 is ook niet goedkoop maar gewoon te bestellen

daarom moet het eerst naar usa,dan naar hier,schuim op je bier

daarom heb ik ze nog ni gekocht..

ik heb nog een kleine voorraad ca3146 liggen, die zijn hetzelfde als de ca3046, alleen geschikt voor hogere spanningen.

0,75 per stuk, voor de snelle beslissers....:D

:mega:

Back