4 track cassette recorder

Status
Please reply by conversation.
Heel veel plezier ermee cuba! Dik nostalgie. Dat wordt genieten geblazen. :{

Hoe doe je je tijdcode?
Zelf heb ik voor tijdcode een XRI Systems XR300. Vroeger had ik die en een paar jaartjes terug heb ik er weer een teruggekocht. Fijne dingen voor syncen met de PC of met meer moeite rechtstreeks op MIDI apparatuur.

nou dit ding is ook niet goed ....:( looptgewoon niet regelmatig ,in het begin gaat het nog wel ,maar in het midden van de tape gaat hij gewoon stilstaan ,weer terug gebracht ,wat is het 50 kilo pfff ... wheeeieeeh,wordt beetje gek de tape shit

wie heeft een gewoon een strak lopende, bij voorkeur cassette

nou dit ding is ook niet goed ....:( looptgewoon niet regelmatig ,in het begin gaat het nog wel ,maar in het midden van de tape gaat hij gewoon stilstaan ,weer terug gebracht ,wat is het 50 kilo pfff ... wheeeieeeh,wordt beetje gek de tape shit

tape is toch veels te bewerkelijk? Overdubben op tape helemaal, als je iedere bij ieder spoor maar weer moet duimen draaien om te kijken of je de opname kan afronden :frons:

De ATR?
Wie weet had ie enkel wat smering nodig? :eureka:

Cheers,
Exo. :mega:

nou ja mischien wel..maar het was uiteindelijk ook teveel geld,en om nou te gaan klussen in een machine die nog niet van mij was...

ga toch liever voor cassette,hoeft voor mij niet allemaal hifi te zijn wil gewoon 4 trackjes kunnen opnemen en die syncen met mijn mmt-8

de 4 track moet wel 4 uitgangen hebben

Dan hou je wel maar drie tracks over voor je audio. Je hebt er 1 nodig voor je sync spoor. Met drie tracks kun je natuurijk stapelen door te pingpongen/bouncen.

Niet genoemd hier? Heb een Yamaha MT4X jaren geleden voor 50 euro op marktplaats gekocht.
geen ervaring met Fostex en Tascam cassette decks (wel met tascam patchbays)
Ik vind em prima, werk er vaak mee als ik geen computer heb om op te nemen en haal al mijn vocals en soms snares/claps er overheen in het mix process.
Cassette's kan je trouwens bij de media markt bijvoorbeeld nog gewoon kopen, ook handig.

Status
Please reply by conversation.
Back