och man, echt je zwamt.
en het ergste is ook nog dat je niet doorhebt dat je door zo te blijven doorgaan jezelf voor gek zet
feit is dat als je een oude , of nieuwere board hebt en je die gewoon goed hebt onderhouden, met recap, nieuwe instelpot etc, en de modificaties toepast die algemeen gangbaar en ( behalve bij jou kennelijk) bekend zijn (zoals bv bv dood punt voor pitch wheel etc) en je toetsenbord is goed onderhouden, je na enige opwarmtijd een goed bespeelbaar instrument hebt ( met een dijk va een geluid)
het verhaal van de deur die open gaat en je moet herstemmen ken ik ook vanuit sommige boekjes, maar dat is niet zo in de praktijk, dat van ieder half jaar tunen ( je bedoelt callibreren) is ook rijkelijk veel, ik heb eens in de 5-7 jaar een service hooguit en tussendoor blijf ik er vanaf, dankzij bovengenoemde ingrepen.
en met vrijwel alle analoge is het zo dat je opwarmt, en na 15-20 minuten is het apparaat voldoende stabiel om goed te kunnen bezig zijn met spelen. net voor de opname , of na 1/2-3/4 uur even aan de oscilatorknop draien voor de perfecte pitch is nog altijd veel minder dan dat een doorsnee gitarist moet doen.
zelfs een synthi is zo te servicen , en daar speel ik ook gewoon m'n solootjes op en die gebruik ik gewoon voor cd opnames.
het is dat je blaat en dus kennelijk zelf begrijpt hoe schaapachtig e.e.a overkomt, anders had ik geeneens meer de moeite getroost er nogmaals op te reageren.
echt doordrammend gezwam over iets waar ik iets meer in zit dan jij, vervelend
heeft niets met negatieve wil te maken, gewoon een beetje suf dat wel