Minimoog Model D

Status
Please reply by conversation.
Ik vraag me af of het verschil zo uitgeproken is ?
Zelf heb ik ze nooit naast elkaar gehoord.

Ik wel, maar dat is inmiddels wel een paar jaar geleden, mijn conclusie toen was volgens mij dat een oude slechter in tune blijft over de range van het keyboard en (mede) daardoor dikker klinkt en dat is dan omdat de VCO's onderling verder van elkaar af komen te staan, een (mijn) nieuwere blijft een stuk strakker.
Het zal vast ook uitmaken welke je langs welke zet.

Ik heb inmiddels zoveel mini´s gehoord en vind persoonlijk het verschil tussen oud en nieuw osc board niet zo groot als vaak gesuggereerd wordt. Wel vind ik het verschil tussen de ene mini en de andere soms groot. Je hebt fantastische mini´s met nieuwe osc boards en crappy mini´s met oude boards en omgekeerd.
Wanneer je een mini via eBay koopt in de VS is dat een pure gok!
Wanneer mogelijk, altijd eerst zelf proberen en dan besluiten of het exemplaar naar wens is.

Idd wiseguy,het enige feit is; de oude zijn 'onbruikbaar' in productie terwijl de nieuwere het wel aan kunnen.

het houtwerk van de oudere zijn meestal wel mooier.

Tezijn het een RA of musonics is die je op de kop kan tikken , je de mini zonder zorgen wil gebruiken in productie ga dan zeker voor 1tje met het latere vco board,ik spreek van ondervinding.

"Onbruikbaar", wat 'n kul.

+1
typisch een opmerking van iemand die niet weet waar ie het over heeft.
oud nieuw, gewoon goed onderhouden en dan is er weinig probleem.
ben zelf fan van de ouderen, vind ze toch iets fijner klinken en reageren. en dat ligt niet aan de vermeende ontstemmingen.
inderdaad zit opk daar variatie in muzikaliteit tussen de een en de ander.
welke je ook aanschaft, calculeer een onderhoudsbeurt mee in.
ze verdienen het

Idd wiseguy,het enige feit is; de oude zijn 'onbruikbaar' in productie terwijl de nieuwere het wel aan kunnen.

Nou Nou, dan heb jij wel een hele slechte gehad, waarschijnlijk zonder de mods die moog zelf in de service manual beschrijft en nog een en ander defect ook.

Natuurlijk is het geen kul,het is gewoon een feit dat je die oude eerst moet laten opwarmen voor gebruik ,en ze toch vrij snel ontstemmen om de x tijd, dus niet productief vriendelijk of m.a.w,niet echt bruikbaar.

ow,en ik heb nooit een 'slechte' of oudere versie gehad,juist omdat al de personen waarmee ik ooit in contact ben gekomen en die pro bezig zijn me juist allemaal hetzelfde vertellen over hun (oudere) minimoog. Al hebben ze hem in hun studio,ofwel sample ze hem of gebruiken ze een alternatief toestel.

Ahum

Ahum

ow,en ik heb nooit een 'slechte' of oudere versie gehad,juist omdat al de personen waarmee ik ooit in contact ben gekomen en die pro bezig zijn me juist allemaal hetzelfde vertellen over hun (oudere) minimoog. Al hebben ze hem in hun studio,ofwel sample ze hem of gebruiken ze een alternatief toestel.

Wat een vreemd verhaal:?
Anyway, al die pro's moeten dan misschien eens leren wat een vintage instrument dan wel is.

gewoon onzin wat je loopt te beweren egres.
heb er 1 staan, je mag hem eens zelf komen uitproberen. weet je in ieder geval waar je over praat.
sorry hoor, wat een onzinverhaal

een feit dat je die oude eerst moet laten opwarmen voor gebruik ,en ze toch vrij snel ontstemmen om de x tijd, dus niet productief vriendelijk of m.a.w,niet echt bruikbaar.

opwarmen, tja, dat heb je bij analoge synth's wel eens ja...
vrij snel ontstemmen na x tijd....wat bedoel je daar nu eigenlijk mee ?
1 uur, 12 seconden, 1 maand.
tja
je conclusie is vervolgens niet bruikbaar ( los even van het vriendelijke aspect)

een minimoog is duidelijk je ding niet, da's duidelijk
maar... je bent toch welkom hoor, als je eens wilt proberen :D

Ik ben niet aan mijn eerst minimoog toe.., maar laten we de kopers maar zelf beslissen.

Een verwittigd man is er twee waard.

zo te lezen zul je daar ook niet snel aan toe zijn

zo te lezen zul je daar ook niet snel aan toe zijn

Ik ben niet aan mijn eerst minimoog toe.., maar laten we de kopers maar zelf beslissen.

Wat een beetje irritant begint te worden is het feit dat jij hier propageert dat een mini of andere vintage de waarschuwing waard is terwijlveel forumleden, waaronder ik zelf, de ervaring hebben dat het heel betrouwbare instrumenten kunnen zijn.
Je schrikt hier potentiele vintage adepten mee af en dat is een doodzonde!:D

Nee, serieus, ik denk dat je nu wel duidelijk hebt gemaakt het van horen zeggen te hebben en neem dan ook van ons aan dat het allemaal mee valt of niet waar is. Doe je dat niet dan zou ik willen vragen bij jezelf eens te rade te gaan waarom je dit soort teksten post.:stupid

Nee hoor, gewoon doorgaan.
CS-80's zijn ook gewoon onbruikbaar dat weet iedereen.
Met EMS VCS-3 en AKS dulars kan je alleen insectenherrie maken, Serge is gammele meuk, Buchla is onder de motorkap niks bijzonders. Alle vintage synths met CEM en SSM chips zijn tijdbommen en totaal niet te repareren.

Heren liefhebbers (en daardoor handelaren), hebben we het gehoord? Niks waard die meuk.
Zegt het voort, zegt het voort.

Whoehahahahah

Whoehahahahah

:D:D:D:D:halleluja:okdan:
Goed stuk Hanz.
Je bent nog vergeten dat al die vintagemeuk geen usb heeft!
Hoe durf je?
Om maar te zwijgen over de afwezigheid van geheugenuitbreidingsmogelijkheden.
Of het missen van een SSD.
Nou stop ik hoor.

Kleine opmerking mijnerzijds, wil me niet in de discussie mengen, echter de originele (oude) Moog minimoog model D heeft voor een goed luisteraar werkelijk een voller warmer geluid dan Moog Minimoog Voyager-series. Het model D toetsenbord speelt anders/makkelijker en geeft de bespeler/kenner/liefhebber hiermee veel genoegen, zowel plezier in bedieningsgemak en sound. De meest moderne synthesizers hebben dit allemaal nèt niet mijn inziens, maar weer wel usb en andere technische toeters en bellen. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
Met vriendelijke groet,
PMJ

precies,
hoop dat je dus voortaan ophoudt met doordrammende onzin te verkopen waar je eigenlijk iets te weinig kaas van hebt gegeten.
( is inderdaad wat irritant, als je niks zinnigs te zeggen hebt..., verder even goede vrienden)

Het mag dan wel van horen zeggen zijn,enkele ken ik en ben toch al wel bij hun thuis geweest.

Ander feit is ook dat bij de oudere vco boards je kan vallen op een toestel dat echt niet te doen of eentje die wel stand houd en waar je bvb 'maar' om de 6 maand of jaarlijks moet tunen,echter het probleem blijft bij dagelijks gebruik dat je blijft zitten met de temperatuurschommeling problemen (van je kamer/studio bvb ,is al genoeg) die invloed hebben op het toestel en tracking.met de latere vco boards vallen deze problemen gewoon helemaal weg.

Als vintage liefhebber zal die geen probleem zijn,echter als men de aankoop overweegt voor productie dan ben je gegarandeerd geschaapt als je een oude vco board versie aankoopt.meeeeh,meeeeh..

Negeren of dit als onzin te verklaren is simpel weg van negative wil...

och man, echt je zwamt.
en het ergste is ook nog dat je niet doorhebt dat je door zo te blijven doorgaan jezelf voor gek zet
feit is dat als je een oude , of nieuwere board hebt en je die gewoon goed hebt onderhouden, met recap, nieuwe instelpot etc, en de modificaties toepast die algemeen gangbaar en ( behalve bij jou kennelijk) bekend zijn (zoals bv bv dood punt voor pitch wheel etc) en je toetsenbord is goed onderhouden, je na enige opwarmtijd een goed bespeelbaar instrument hebt ( met een dijk va een geluid)
het verhaal van de deur die open gaat en je moet herstemmen ken ik ook vanuit sommige boekjes, maar dat is niet zo in de praktijk, dat van ieder half jaar tunen ( je bedoelt callibreren) is ook rijkelijk veel, ik heb eens in de 5-7 jaar een service hooguit en tussendoor blijf ik er vanaf, dankzij bovengenoemde ingrepen.
en met vrijwel alle analoge is het zo dat je opwarmt, en na 15-20 minuten is het apparaat voldoende stabiel om goed te kunnen bezig zijn met spelen. net voor de opname , of na 1/2-3/4 uur even aan de oscilatorknop draien voor de perfecte pitch is nog altijd veel minder dan dat een doorsnee gitarist moet doen.
zelfs een synthi is zo te servicen , en daar speel ik ook gewoon m'n solootjes op en die gebruik ik gewoon voor cd opnames.
het is dat je blaat en dus kennelijk zelf begrijpt hoe schaapachtig e.e.a overkomt, anders had ik geeneens meer de moeite getroost er nogmaals op te reageren.
echt doordrammend gezwam over iets waar ik iets meer in zit dan jij, vervelend
heeft niets met negatieve wil te maken, gewoon een beetje suf dat wel

Status
Please reply by conversation.
Back