labseries l2 (MOOG) opknappen

Thepope2

Vintage rommel rules!
Ik heb vandaag een Labseries versterker gekocht,
ontwikkeld door MOOG en Gibson, en gebouwd door norlin.

ik krijg 'm volgende week binnen, en er moeten een paar transistoren vervangen worden.

nu ben ik al de halve dag aan het zoeken met google, maar kan niet een goede vervanger vinden die ik ook zou kunnen kopen,

Het origineel is de RCA1B04

ik heb tegenstrijdige berichten gelezen over vervangers, misschien dat iemand hier mij kan helpen, het lijkt me namelijk een hele leuke amp om op te knappen.

en omdat het een MOOG ontwerp is, leek het mij een goed plan om het hier te posten!

Cheers
JAn

Wat heb je gekocht ? L5 ? Fantastische bak. Heb er jaren mee gespeeld en plezier van gehad.

Okee tof!

ik heb eerder een eindtrap opnieuw opgebouwd nadat een transistor ermee ophield,
dit was een Pearl Buffalo bass versterker. hier heb ik 2 nieuwe eindtorren en nieuwe drivers ingezet.

deze werkt tot op heden prima, geen problemen met heet lopen oid. Ook had ik de voedingselco's verangen.
dit is ondertusse 3 jaar geleden, en gezien ik er moderne torren in heb gezet IPV de originele, (to247 ipv to3)

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik met het zoeken van de torren hulp heb gehad!

@sKeLeTvM: Het is een L2 bass amp, die heeft de zelfde eindtrap als een L5, en schijnt ook erg cool te zijn. en laten we eerlijk zijn, het ziet er al heel gaaf uit! helemaal als het straks op mijn bassman 4x12 cabinet staat!

Cheers
JAn

Vandaag heb ik de versterker binnen gekregen.

meteen open gehaald, en wat zie ik?

Een RCA410 IPV een RCA1b04....

Joepie, internet verteld dus niet altijd de waarheid.

eerst alle tranny's maar eens testen, en dan verder kijken.
(edit) alle tranny's gemeten met de diode tester, allemaal meten ze hetzelfde...... dan zou ik denken dat het probleem toch ergens anders zit....
FOTO'S

Attachments

• 20130403_143605[1].jpg
    20130403_143605[1].jpg
    70,2 KB · Bekeken: 71
  • 20130403_142732[1].jpg
    20130403_142732[1].jpg
    72,1 KB · Bekeken: 76
Laatst gewijzigd:
Ik heb geen idee,

ik heb alles schoon gemaakt, en daarna de stoute schoenen aan getrokken en de stekker in het stopcontact gestoken.

eerst een plop, dan een ruis en daarna.....

speelde de versterker gewoon.
hij kraakte als een gek in de potmeters dus die ook nog schoon gemaakt.

ik heb geen idee wat er nou mis moet zijn behalve dat de ventilator en een boutje missen..

ik heb de versterker een uur lang gebruikt en hij loopt ook niet warm.

ik ga het even aanzien, ik neem hem zondag mee naar bandrepetitie en laat de bassist er over spelen, kan ik 'm even in de gaten houden.

nog een foto met een fijne bevestiging!

Attachments

• 20130403_161357.jpg
    20130403_161357.jpg
    44,4 KB · Bekeken: 76
Na een dik uur vlink zn best te hebben gedaan viel het volume grotendeels weg, en even later fade het naar stil.

ik heb het koelblok gevoeld en dat was lauw, niet warm. kon de individuele torren niet voelen doordat er een rooster over zit...

ga nog maar even verder kijken wat het probleem kan zijn, iemand een suggestie waar ik het best kan gaan zoeken?

Cheers
JAn

heb je schema's van de LAB?
Ik moet ergens nog wat research hebben, de L5 is deels gelijk maar niet helemaal.

door veel te veel projecten en andere dingen was deze een beetje uit mijn aandacht verdwenen, kan mijn research ook niet vinden nu.

ik kom er op terug!

Cheers
JAn

Na vorig jaar tijdens een repetitie ermee opgehouden te zijn is deze amp op de achtergrond geraakt.
nu ben ik er weer mee bezig, en na wat dingen te bekijken en door te meten kwam ik tot de conclusie dat een van de TO3 drivertorren niet tof meer is.

dit is een RCA410

deze zijn echter niet meer te krijgen maar vlak na het openen van deze thread kreeg ik deze reactie:

volgens mij gaat een 2n3055 prima de luxe werken.
:koffie:

dus ga ik aanstonds eerst de TO3 drivers maar vervangen met 3055's, ik doe ze meteen allebei maar, om de boel symmetrisch te houden

wordt vervolgd!

Ik heb de gok genomen en hem eerst nog eens te testen.
kon helaas niet heel lang of luid, maar hij heeft het zeker een half uur vol gehouden, toen was het koffietijd:koffie:

Na dit halve uur ook even de tranny's gevoeld, Geen warmte. niet eens lauw.
nu lijkt mij, dat er nog wat moet zijn.

Ik heb vernomen dat de Compressor het ook niet meer doet,
Is het misschien een goed idee om een recap te gaan doen?
en dan eerst de Preamp print maar doen denk ik?

Cheers
JAn

recappen kan zowiezo geen kwaad.
heb je voor de 3055s wel echte genomen? (motorola)
anders kan je beter er met je soldeerbout naast gaan wonen.

:mega:

Dat is dus de grap,
ik heb geen tranny's vervangen!

dus denk eerlijk gezegd niet dat het in de eindtranny's zit.

Cheers
JAn

Back