Hartmann Neuron reparatie

Status
Please reply by conversation.

Sound_Avenue

Ouwe rot
Is er iemand die een poging wil doen om mijn Hartmann Neuron synthesizer te voorzien van een nieuwe HD en nog wat kleine upgrades? Het gaat om een image dat op deze HD moet worden gezet, het is tenslotte een soort PC uit het Pentium tijdperk van binnen :)

Uiteraard tegen een redelijke vergoeding.

Opzich zou dit toch niet al te lastig moeten zijn?
Je bedoelt een kopie van de oude schijf naar een nieuwere? Of heb je een los image bestand?
Als het idd een reguliere IDE schijf is?

Dat is het idd, een image er opzetten met Acronis. Dat gedeelte zou me nog wel lukken. De Neuron zou even een algehele checkup moeten krijgen en alle oude onderdelen gemoderniseerd. Ik denk zelfs dat er wel een solid state HD in zou kunnen om eea nog wat stiller en sneller te maken.

Ga van dat laatste niet op voorhand uit. Veel dedicated systemen zijn niet zo happig op schijftypes die afwijken van datgene waarvoor ze ontworpen zijn. Zelfs als je bv een IDE HD hebt en een IDE compatible SSD, dan is dat alleen totaal geen garantie dat het gaat werken. Sommige systemen zijn hier heel soepel in, maar andere apparaten willen met geen enkele SSD (bijvoorbeeld) werken.

@ Sound Avenue : ben je al lid van die Hartmann Neuron group op facebook???? Daar vind men ook veel info

Status
Please reply by conversation.
Back