Musikmesse Frankfurt

MichelB

Stamgast
Beste Synthforum leden

Wordt er vanuit Nederland (omgeving Arnhem) nog een busreis georganiseerd naar de Musikmesse Frankfurt?

In het verre verleden ben ik een aantal keer met een busreis meegeweest, die werd georganiseerd door de Nederlandse vertegenwoordiging van de Musikmesse.

Groetjes

Michel

Ik ga met de trein. Je mag altijd mee. Ik geloof dat er nog wel plekken zijn :P

En inderdaad, ensoniq rules.

De nederlandse vertegenwoording van de MusicMesse?!? Ze kunnen die belgen ook van alles wijsmaken he :D

De nederlandse vertegenwoording van de MusicMesse?!? Ze kunnen die belgen ook van alles wijsmaken he :D
Die is er ooit geweest :) Werkelijk waar. Vooral wat betrof kaartverkoop erg handig. Ze zaten in Amsterdam, maar een jaar of vijf geleden is het na een meningsverschil, zoals vaak bij zakenlui, overgegaan naar de Duitse Kamer van Koophandel in Den Haag. Die zijn er twee jaar geleden totaal mee gestopt, want kaarten bestel je nu gewoon on line, dus geen tussenhandel meer.
Voor alle duidelijkheid, iedereen kan gewoon kaarten bestellen. Dacht je nu heus dat ze alles gaan controleren? Dat deden ze vroeger ook niet. Wat de Musik Messe wil controleren is de Frankfurter middelbare schooljeugd om die te weren...
Voor de Nederelandse schooljeugd interesseren ze zich niet, want die moeten nog steeds eerst 700 km reizen en weer terug. Zelfs een hobbit gaat daar niet aan beginnen...
Gewoon kaarten bestellen en gaan.
Wel even rekening houden met het feit dat in de wijde omtrek haast geen slaapplaats meer te vinden is, behalve de heel erg dure.

Als je met de auto gaat is er genoeg plek buiten frankfurt. (ook een stuk goedkoper)

Heb nog 1 kaart over voor wie me mee wilt rijden en meebetaald in de reiskosten.
Vertrek 10 april vanuit Rotterdam of Utrecht en keer 11 april weer terug (1 overnachting dus)

Ik ga wel naar de Pro Light en Sound. Mooie boxen kijken enzo. Synths kan ik toch niet betalen, de baas heeft meer geld.

Ik ga wel naar de Pro Light en Sound. Mooie boxen kijken enzo. Synths kan ik toch niet betalen, de baas heeft meer geld.

So? Ik moet elk jaar met me vieze klauwen aan die 8 voice van schmidt zitten. Kan ik ook niet betalen :D

Btw... Hotel waar ik zit kost 50/55,- incl internet, tv en ontbijt. half uurtje rijden van Musikmesse.

Ik ben niet meer aan de synths toegekomen. Na een halve dat helemaal kapot geknipperd te zijn door alle lampen die er te koop zijn maar even speakers enzo gaan kijken... beetje een tegenvaller omdat je NIKS kon luisteren. Function One heb ik gehoord, klonk erg mooi met dance. Die had een eigen hokje ergens gehuurd. Maar de rest, beetje jammer.

Aan het eind ben ik via de piano's (pingelende gasten, heel veel) door de gitaren (lange haren, ook pingelend) via de drumstellen (heel veel chaos en takke herrie) langs de brass (LEKKER BLAZEEEEEEE!) richting een restaurant gelopen. Onderweg heb ik overal aangezeten en op gedrukt tot frustratie van de standhouders toe. Het is natuurlijk niet grappig als iemand met zijn poten ALLE highhats in moet stampen en op alle toeters moet blazen :D Van bier word je baldadig, vooral na 8 uur Messe met 4 uur slaap.

Kan iemand nog vertellen hoe het was?

Ik ben helaas niet in de gelegenheid geweest.

Was het de moeite waard? Wat ik zo kan opnoemen wat nieuws was:
- De Korg volca's
- Korg KingKorg
- Nordlead 4
- Nord drums 2
- Novation basssation
- Korg MS-20
- moog sub phatty

Nog meer moois? Iemand nog ergens mee gespeeld waardoor zijn mening veranderde?
Iemand nog wat leuks gezien op het gebied van de modulaire synth's?

Ben benieuwd naar de ervaringen.

Lampjes. Heel veel lampjes. O en ik heb de hand geschud van de Function One/Turbosound meneer. Ik heb een dag m'n handen niet meer gewassen :D

De klapper was voor mij de SSL Sigma. Grootste teleurstelling was de uiteindelijke versie van de waldorf zarenbourg.

Verder was het touchscreen idee van Steven slate leuk maar ik wacht wel tot ze de software los verkopen (voor 13k mag er minstens een 4k resolutie scherm in)

Verder was er weinig in de Middellandse (en die schuld leg ik bij de eindgebruikers neer)

Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt aan 1 bezoek aan de musikmesse? (inclusief kaart, voedsel, drank, reizen, etc)

....€150 met trein eten. Wel een lange dag.

Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt aan 1 bezoek aan de musikmesse? (inclusief kaart, voedsel, drank, reizen, etc)

Hotel plus avond eten was ik 80,- voor kwijt
Benzine was 1,5 tank gok ik zo. (ongeveer 100/125,-)
Eten en drinken op Messe als ik te lui ben om naar stands te lopen zo rond de 25/50,-

Totaal was ik voor 2 dagen zo'n 200/250,- kwijt.

Tevens handig weetje voor de pappa's om de mamma's te overtuigen...

Er is een hele ruimte voor kinderen waar ze los kunnen gaan met instrumenten, spelletjes en voorstellingen onder toezicht van begeleiding.

Attachments

• mm1.png
    mm1.png
    625,7 KB · Bekeken: 122
  • mm2.png
    mm2.png
    636,3 KB · Bekeken: 111
  • mm3.png
    mm3.png
    631,8 KB · Bekeken: 121
  • mm4.png
    mm4.png
    597,7 KB · Bekeken: 116
Tevens handig weetje voor de pappa's om de mamma's te overtuigen...

Er is een hele ruimte voor kinderen waar ze los kunnen gaan met instrumenten, spelletjes en voorstellingen onder toezicht van begeleiding.
Tja, wat doe je met half lege hallen?

Back