Vreemd sys 100 scam

Interessant!
Krijg nu plots dit op m'n scherm...

webvervalsing_zpse09e5bf3.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

De pagina kent mijn naam en kan ook meteen een conversie maken naar HUF (Hongaarse Forint) lijkt mij wel ok...... als het een neppe pagina is zou het niet binnen 1 seconden een "juist" bedrag kunnen neerzetten.

Kijk dat bedoel ik!! En buiten Ebay zou ik zeggen "ok kan gebeuren" maar binnen de de Ebay omgeving is dat een noviteit..en bijzonder sneaky.

Fout zit in ebay.....security token aanvragen en je kan met een gehackte account los gaan....

Ebay:
Beste SMS303
We schrijven u om u te informeren dat de volgende aanbieding, waarop u heeft geboden, werd verwijderd:

151029321200 - SENNHEISER VSM201 VINTAGE VOCODER EFFECT FX EMS SYNTH

We hebben de aanbieding verwijderd en uw bod geannuleerd, omdat het erop lijkt dat de account van de verkoper zonder diens toestemming door iemand anders werd gebruikt. Mogelijk is de account van de verkoper tijdelijk geschorst, zodat eBay dit verder kan onderzoeken. Uit privacy overwegingen kunnen we u geen verdere informatie verstrekken.

We raden u af de transactie verder af te ronden. Aankopen die via eBay worden gedaan, maar die vervolgens buiten eBay om worden afgerond zijn zeer riskant. Ze vallen niet onder de eBay Kopersbescherming en zijn zeer gevoelig voor fraude.

Voor meer informatie over aanbiedingen om buiten eBay om te kopen of te verkopen, verwijzen we u naar:

http://pages.ebay.nl/help/policies/rfe-spam-non-ebay-sale.html

***Wat kunt u doen indien u dit object al betaald hebt?***

Wanneer u dit object reeds hebt betaald, maar het nog niet hebt ontvangen, dient u snel te handelen om uw geld terug te krijgen.

- Neem contact op met uw bank om de betaling stop te zetten, wanneer u met een cheque of via overschrijving hebt betaald.

- Neem contact op met uw creditcard maatschappij, wanneer u met een creditcard hebt betaald.

- Neem contact op met Western Union of met MoneyGram, wanneer u via deze instanties hebt betaald.

- Indien u met PayPal hebt betaald, komt u mogelijk in aanmerking voor het PayPal-kopersbeschermingprogramma. Hiervoor dient u rechtstreeks contact op te nemen met PayPal:

https://www.paypal.com/nl/FILEACLAIM

Nadat u bent ingelogd bij PayPal, kunt u het geschil melden en een fraudeclaim indienen. Na het indienen van een claim en gedurende het gehele proces, kunt u de status van uw claim bekijken op de PayPal-site.

PayPal claims dienen uiterlijk binnen 45 dagen na afloop van de aanbieding ingediend te worden. Het kan 30 dagen of langer duren om een onderzoek af te ronden en het geschil op te lossen.

Het is ons doel om eBay veilig te houden, zodat u met vertrouwen kunt kopen. Er gaat zelden iets mis met een transactie op eBay. Wanneer dit echter gebeurt, proberen we zo goed mogelijk te helpen om het probleem op te lossen.

Dit is een automatische e-mail. Reageer daarom niet op dit bericht. Indien u toch nog vragen heeft, klik dan op de link "Contact met ons opnemen" die u onderaan elke Hulp-pagina aantreft.

Hartelijk dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

eBay Afdeling Regels en Veiligheid

Ik heb al vaker dit soort scams gezien maar dat je via Ebay terecht komt op Phising site is wel kak.

Valt me nog mee dat ze er wat mee doen eigenlijk..... vaak genoeg een melding gedaan en dan staat het een paar dagen later gewoon weer te koop via het zelfde account.
Altijd je webadresbalk in de gaten houden en normaal inloggen

Back