Wiseguy
Ouwe rot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Het publiek hoort het verschil toch niet.

Gelukkig koop ik m'n instrumenten niet voor het publiek, maar om zelf muziek mee te maken. Erg blij met m'n 303![]()
)
Hoe mooi en inspirerend een vintage apparaat ook mag zijn: het gaat uiteindelijk om het resultaat en daar moet de prijs ook naar zijn. Er zijn vele 303-klonen die de klank tot 95% benaderen. Waarom dan duizenden euro's neertellen voor die laatste 5 procent? Het publiek hoort het verschil toch niet. En dan hebben de nieuwe klonen ook nog eens Midi en soms wat verbeteringen, of uitbreidingen. Een originele 303 kopen begint op masochisme te lijken...
Een Juno-60 is nog nooit succesvol geïmiteerd, dus vind ik het niet vreemd dat er hogere prijzen voor worden gevraagd. Maar 975 euro is wel erg van het zotte. Met een Yamaha AN-1X van 200 euro kom je op 90% van het resultaat. Laat een Juno-60 dan hooguit 400 euro kosten. En dat vind ik nog erg veel voor het gebodene. Maar goed, het is een legende.