303's worden wel heel duur

No offense, maar is de meeste eerste house niet oa daarmee gemaakt?

nou ja acid dan, waarom is die 303 dan zo duur?

Omdat hij zo herkenbaar is, of je er nu van houdt of niet, met een andere synth kan dit niet zo snel.

de 303's worden ook heel oud; de houdbaarheid van bepaalde onderdelen zouden het zo ongeveer rond deze tijd moeten gaan begeven...

Hoezo ongeveer r-ond deze tijd? Merken we dan dat apparaten/synths die iets ouder zijn dan een 303 het nu massaal begeven?

Mijn Minikorg 700 gaat vrolijk zijn 40e levensjaar in.

Hoezo ongeveer r-ond deze tijd? Merken we dan dat apparaten/synths die iets ouder zijn dan een 303 het nu massaal begeven?

Mijn Minikorg 700 gaat vrolijk zijn 40e levensjaar in.

Heel m'n studio gaat straks de lucht in :bekdicht:

de 303's worden ook heel oud; de houdbaarheid van bepaalde onderdelen zouden het zo ongeveer rond deze tijd moeten gaan begeven...

Hoe kom je daarop?
Alleen van condensators kan je (soms) de levensduur bepalen, en die gaan in een 303 gezien zijn lage stroomverbruik en inwendige temp. een eeuwigheid mee.
Er zijn nog zat veeeel oudere apparaten die het nog prima doen, zoals m'n radio uit 1955 in m'n hok, speelt zonder nieuwe elco's en buizen nog elke dag prima.

Het is een open deur.
Alles is eindig. En hoe ouder het is hoe dichter het de dood nadert.

Hier en daar zijn er apparaten waarbij je specifiek rekening moet houden met de leeftijd (ARP Omni, Lexicon Prime Time etc) omdat ze onbetrouwbaar zijn geworden of moeilijk zijn te repareren.
Maar zolang internet niet vol staat met geklaag over defecten en moeilijkheden rondom reparatie is het denk ik vrij zinloos op te merken dat iets zijn waarde niet vertegenwoordigt vanwege ouderdom.

Back