iPod vraagjes

Nightly Build

Go for what you know
momenteel overweeg ik een externe firewire pocketdrive aan te schaffen om backups te maken en om een extra systeem op te zetten waarvan ik kan opstarten. (voor de mac)

nu dacht ik aan een iPod want die is nog kleiner dan een pocketdrive, kan ook aardig wat informatie stouwen, ook nog een mp3 speler en is gewoon een cool ding ;) (maar wel fokking duur :()

vraagjes:
is een iPod hetzelfde als een externe drive?
kan je er bijv. ook vanaf opstarten met een extern systeem?

waarom kan je er nog steeds niet gewoon mee opnemen :confused:

klasgenoot van me nam altijd zijn Ipod mee naar school om muziek enzo te luisteren en er spellen op te spelen. Volgens hem staat er al een OS op van apple. Slap aftreksel van de mac zeg maar. volgens mij kon je er wel degelijk mee opnemen maar het is meer een soort van organizer (om het ff lullig uit te drukken) dan eigenlijk een externe HD ofzo zoals een flash drive bijvoorbeeld. en hoeveel kosten die dingen nu? toch maar iets als 300 euro ofzo? valt toch wel mee voor wat het is...

Ik heb ooit wel eens met zo'n ding gespeeld maar als je hem aan je computer koppelt dan ziet hij hem als extra extensie, maar ik denk niet dat je die zo aktief kunt zetten.

Wel irri dat je hem aan een PC wel via een Mac filesysteem tooltje moet benaderen want het is geformateerd op het apple filesysteem. Dus misschien is hij toch als aktieve partitie te zetten.

Maar ehmm... jij was toch zo'n Applelaar?

ik heb een "oude" 5GB ipod..... FAT32 geformateerd, en wordt netjes automatisch als externe HD aangemeld bij windows. Je kan er dus alles opzetten wat je wilt. Volgens mij kan je er niet vanaf booten, tenzij je computer BIOS vanaf een externe firewire drive kan booten, dan zou het zomaar eens moeten kunnen.... ik heb er toen 299 euro voor betaald, en dat vind ik geen euro teveel voor wat je ervoor krijgt..geniaal apparaatje..ik gebruik em vnl als mp3 speler, maar heb er ook een partitie voor mijn eigen bestanden bij opgezet.....werkt prima..

ohja..je kan er niet mee opnemen.....maar je kan dus wel gewoon via windows het dingetje benaderen, als je em FAT32 hebt geformateerd.....dat werkt net zo als elke andere HD.... alternatieven zijn een mp3 speler van creative (kan meer, goede prijs/kwaliteit verhouding, interface nogal cluttered, en niet zo mooi design, ietsje groter) en er komt een nieuwe van philips aan, die er wel interessant uitziet

Olaf

Als je een mac hebt kun je op je ipod gewoon een systeem installeren en er vanaf opstarten, al zou ik dat niet dagelijks gebruiken, de hd in de ipod lijkt me toch wat langzamer dan een normale.

En er zijn rumours dat het nieuwe ipod os (ipods met dock) al onderdelen zitten die opnemen mogelijk maken, mischien dat ze iets maken met een microfoontje via usb of firewire of zo, maar misschien dat het er nooit komt of dat het onzin is.
overigens heeft philips een ipod-achrig geval waarmee je wel op kunt nemen.

[edit]
ik zie nu dat olaf het ook al over dat philips ding heeft
nie goed opgelet!!
[/edit]

D'r zit toch een 4200 toeren 2,5" HD in die bakkies?

Eigenlijk zou je voor weinig gewoon zo'n HD plus kastje moeten kunnen scoren als je dat mp3 gedeelte niet wilt hebben.

dank voor de waardevolle tips
ik wacht een strak vormgegeven firewire-modelletje van de concurrent af waarmee je ook kan opnemen...
misschien is die philips iets, wie weet wordt apple nog op tijd wakker.
als het zo ver is zal ik genadeloos mijn portemonnee trekken... maar ze moeten er niet nog langer mee gaan wachten

Heb het even nagekeken en een losse 2,5" case en 20Gb HD zal zo'n ruwweg 160-180€ kosten.

Dit is trouwens ook interessant voor mensen met een laptop die toch veel sporen willen opnemen/afspelen.

(voor hetzelfde geld koop je een 160Gb HD en dus 8x zoveel ruimte en 75% sneller)

Back