[pop] out there....productietips?

Stage73

elektromechanisch lid
hier een track van een bevriende zanger, aanvankelijk nogal een trage pianotrack (ik heb het alleen een beetje omgearrangeerd en alle instrumenten ingespeeld). Doel was het een beetje moderner te maken, meer vaart en meer elektronica. Op de een of andere manier blijf ik in de 80s plakken...(erg?)

http://www.chromelegs.nl/mp3s/Martin_OutThere.mp3

wat denken jullie?
instrumenten: Fender Rhodes (echt), Prologue VST uit cubase (de "human league sound"), NI Essential Bass, NI Battery3 en NI KorePlayer (de pad). Galm is EasyVerb en de mic een Rode NT3

Wow.. mooi die Rhodes :halleluja Vind het arrangement erg ok.. En eh.. wat een onwijs goeie stem die.. eh... zanger? dacht in eerste instantie zangeres.. maar iig goeie stem.. :okdan:
opname (mic. e.d.) klinkt meer dan oke ook :okdan:

'k Zou voor de drums iig drumgeluiden kiezen met meer body.. vooral de kick.. en meer naar de voorgrond mixen.. die maken juist de drive..
Misschien ook nog wat experimenteren met het ritme.. dat is nu nog redelijk subtiel allemaal.. arrangement en song zijn erg lekker iig :mega:

Op zich allemaal wel ok maar het is héél braaf. Te braaf misschien ?
Klinkt als het brave jongens bandje op studentenbal van de laatstejaars. ;-)
(het bal waarbij je stomdronken eindigt met het lelijkste grietje in je slaapkamer en er dan niks meer van bakt)

Ik vind het een mooi liedje an sich. Moet me wel aansluiten bij sKeL dat het een beetje braaf is. Heeft misschien met de drumsounds te maken? Heb je al geprobeerd om met pads wat opvulling in het mid/laag-mid te geven? Ik denk dat je met de accoorden uit het liedje daar iets heel moois mee kunt doen.

(het bal waarbij je stomdronken eindigt met het lelijkste grietje in je slaapkamer en er dan niks meer van bakt)
eigen ervaring?
8o
Rhodes + stem = mooooooi
Drums kunnen nog een sausje hebben denkt ik.

hoi allemaal! bedankt! ik ga het er eens met Martin over hebben. Ik vind het ook te expliciet en te braaf (huilie huilie) en heb het al aardig op de kop gezet (aanvankelijk als pianotrack was het echt een tranentrekker). De drums zijn niet uit een loopcollectie maar met het handje gemaakt, waar ik dan op een gegeven moment te lui word :) Misschien dat een externe loop uit een library met wat creatief knippen en plakken het zaakje wat meer op vaart brengt

Op zich allemaal wel ok maar het is héél braaf. Te braaf misschien ?
Klinkt als het brave jongens bandje op studentenbal van de laatstejaars. ;-)

Haha, dat is inderdaad goed verwoord!

Als ik er naar luister hoor ik een arrangement met gitaren, hammondorgel etc. Misschien kan het wat meer "rock" worden. Het contrast met de vocals en een wat "ruiger" arrangement zo kunnen werken.

Misschien een andere kant op denken en er een funky gitaartje met lichte distortion er over, snar iets strakker, shakertje er bij.... leuke track wel, maar idd braaf ;)

Back