[nederlandstalig] Track: Zomer

Stage73

elektromechanisch lid
een geheime track, niet verder vertellen: voor aanstaande "ja-zeg-party" (....) wilde ik mijn aanstaande een klein serenadetje doen. Ze is geboren op de 1e dag van de zomer, vandaar thema van het nummer.

http://www.chromelegs.nl/mp3s/Roald_Zomer.mp3

er zitten een paar dikke harmonien in, waar ik als zangerhobbyist ietwas blijf hangen, dat is dan maar zo (ben momenteel nogal hoesterig, dus na 2 takes was het over).

wat vinden jullie ervan? nog tips? de mix is meer voor de lol, ik wil het dan live spelen/zingen. Drums krijg ik op een of andere manier niet minder houterig.

instrumenten: NI Skarbee Rhodes en Vintage Organs, Battery en Essential Bass. Alles NI, haha. Mic is Rode NT3, MOTU Ultralite

Ik vind het knap gedaan, het tempo mag voor mij wat sneller en de bas en drums mogen wat klankkleur betreft iets minder zwaar en aanwezig, wat luchtiger, passen ze wat beter bij het zomerse thema. Zou ook zeer aardig zijn in een reggae versie. Goed opgebouwd, je kent er wat van!

Klinkt lekker die Harmonieën, vooral in het begin... pakt meteen beet!!!

Misschien moet je de drums iets meer hoog meegeven.. vooral die Hats!! En die Hatpartij kun je ook nog wel wat uitbouwen... is nu niet zo aanwezig... beetje te lazy.. misschien wat accentjes en triooltjes.
Datzelde geld voor de Ride.. valt na 'n rondje Rhodes-solo in... is 'n beetje leeg dat eerste rondje.
Misschien nog wat percussie toevoegen??? 'n Paar bongo's en shakers.. je weet wel van die eggs.. dat past wel bij zo'n jazzy arrangement.

Succes met uitvoering!!! Een aanzoek als deze is waar iedere vrouw van droomt.

Edit: tip voor last van de stem bij verkoudheid.. Imkerhoning doet wonderen!!!

egg%20shaker.jpg

zow..bedankt!!

heb een paar tips omgezet, bas zachter, tempo omhoog, stem omgeruild met michael mc donald :)....ik weet het, ik ben niet de zangert, het is genoeg om het idee van een liedje neer te zetten, en dan ben ik altijd blij dat m'n bandgenoten het heft in hand nemen. In dit geval heiligt het doel de middelen, haha. Hihat is een copy-paste momenteel, daar ga ik nog iets leuks van maken.

het is wel handig, met midi even je complete performance 5 BPM opschroeven (vroeger alles audio, en dat wordt het ook weer, met de echte rhodes als het allemaal staat)

Back