Atari ST Cubase: patches oproepen

djkoelkast

Ouwe rot
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een arrangement in Cubase (3.01) op een Atari ST.
Ik ben gek op vintage apparatuur en de manier van werken zoals ik het nu heb vind ik erg prettig.
Ik heb alles via de via synthforum aangekochte Opcode Studio 5 lx geroute en dat werkt allemaal goed, ik speel alles in op mijn Korg M3 en via de Opcode selecteer ik dan welk apparaat ik op welke track in Cubase wil opnemen.

Werkt allemaal helemaal top, alleen dit is gebaseerd op patches zoals ik ze op dat moment geselecteerd heb. Hoe kan ik in mijn arrangement de nu geselecteerde patches opslaan zodat als ik gewoon een beetje aan het spelen ben en patches verander en ik mijn arrangement erbij pak alle synths weer op hun juiste patch komen voor dat nummer?

Bij de DX7II is het te doen door bijvoorbeeld 1 bar niet te spelen maar een patch in te drukken, maar er zijn ook synths die niet werken met 1 knop voor een patch, maar met +/- en dan is het net hoe het staat op dat moment of ik goed kom.

Kortom ik wil alle patches zoals ik ze nu in dit arrangement gebruik ook in het arrangement opslaan, hoe doe ik dat?

Het is me al gelukt :D
Aan de linkerkant zat een optie om bank/patch te kiezen per track, beetje onhandig om uit te zoeken welke bank/patch je nou precies moet hebben, maar het werkt en het is het resultaat dat telt ;)
Als iemand weet hoe het makkelijker/sneller kan hou ik me aanbevolen.

Het is me al gelukt :D
Aan de linkerkant zat een optie om bank/patch te kiezen per track, beetje onhandig om uit te zoeken welke bank/patch je nou precies moet hebben, maar het werkt en het is het resultaat dat telt ;)
Als iemand weet hoe het makkelijker/sneller kan hou ik me aanbevolen.
:?
Misschien iemand die die linkerkant kent... ?
Hoewel bij die andere synth is het mss de rechterkant of wie weet wel de achterkant of de onderkant ?
Je ziet mogelijkheden zat hé. :D

Nee in Cubase zit er aan de linkerkant een dingetje dat er een balkje van links uit komt schuiven.

qbmain.gif

Het dingetje boven SOLO, links. Dan komt dat menu wat je er boven ziet uit en daar kun je dus bank/prg (patch) kiezen. Dat zit in Cubase zelf en is dus altijd hetzelfde :P Het is alleen even uitzoeken welke patch wat is, want de weergave op een Nova Rack 2 komt bijvoorbeeld behoorlijk overeen met wat je in het display ziet, maar bij een Roland MT-32 moet je echt doortellen in patches en geen banks gebruiken.

Back