De MS20 mini lijkt me helemaal binnen z'n budget te vallen.met een MS20 kun je goed leren geluiden maken, alleen die zal flink buiten het budget zitten
http://www.korg.com/ms20mini
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De MS20 mini lijkt me helemaal binnen z'n budget te vallen.met een MS20 kun je goed leren geluiden maken, alleen die zal flink buiten het budget zitten
Kijk, deze vriendelijke meneer wil z'n vintage speelgoed aan de topicstarter doneren! Er zijn toch nog vrijgevige zielen in de wereldAlesis Andromeda, Buchla modular of een Roland Jupiter 8. Maar een Oberheim 4 voice is ook een goed alternatief.

Mensen die al jaren pielen maar er niks uitkrijgen kunnen misschien beter kijken naar methoden voor persoonlijke effectiviteit in plaats van synthese theorie. Dit is absoluut niet lullig bedoeld, want het zal echt helpen als je leert hoe je doelen moet stellen en hoe je deze doelen ook haalt. Onderdeel hiervan kan overigens prima een stuk theorie zijn, maar het belangrijkste is dat je in een flow terecht komt waardoor je op een gegeven moment uit kunt stijgen boven het niveau pielen en aan knoppen draaien totdat je je geluid kapot hebt gedraaid of je het riedeltje niet meer aan kunt horen. Dit klinkt heel anti-creatief, maar je zult merken dat gestructureerd en doelgericht werken echt zijn vruchten af zal werpen. Overigens trap ik zelf ook nog steeds vaak zat in de genoemde valkuil, maar ik probeer mezelf er zo snel mogelijk uit te trekken als ik het merk; track afmaken als het nog goed voelt of wegmikken als het nergens naartoe gaat. En zoveel mogelijk te voorkomen dat je 4 avonden aan hetzelfde loopje loopt te punniken terwijl de eerste opzet eigenlijk gewoon goed was.
Als je iets nieuw koopt is het zodra je de winkel uit loopt 2ehands. 2ehands dingen die je koopt blijven 2ehands. Als je dus iets geeft om waardevastheid moet je nooit iets nieuws kopen.

Er zijn ondertussen al een berg synths gevolgd na de minibrute (die ik eigenlijk niet zo geweldig vind klinken)
Ik ga geen lijst geven want ik schaam me voor de mega GAS waar ik mee zat maar ik heb nu zoveel in huis dat het nu aan het mannetje ligt en zeker niet meer aan het speelgoed.