Welke kabel van piano (stereo line out) naar mixer (Behringer USB interface-mixer)?

sangelier

Nieuwkomer
Welke kabel van piano (stereo line out) naar mixer (Behringer USB interface-mixer)?

Beste forumlezers,

Ik heb een korte vraag die eigenlijk al in het onderwerp staat:

Welke kabel moet ik gebruiken als ik mijn piano (stereo line out) naar mijn mixer (Behringer USB interface-mixer) wil aansluiten?

Hoe heet deze kabel zodat ik hem kan zoeken en bestellen op bax-shop?

Alvast dank voor de moeite!

Sangelier

Is het mogelijk dat je een foto plaatst van de line out? Dan kunnen we zien wat voor een aansluiting het is :)

Wat wil je trouwens van je piano naar je mixer sturen? Een audio signaal of noten (midi)? En mocht een audio signaal zijn, heb je dan enig idee of het mono of stereo is?

Gezien de foto, denk ik inderdaad ook een audio jack! Het gaat om een audio signaal dat ik in stereo wil opnemen, en dat ook in stereo binnenkomt op mijn mixer. (er zit overigens ook een midi uitgang op mijn piano, maar dan krijg je toch nagebootst pianogeluid via de computer.. lijkt mij niet echt mooi?)

Wordt het dan een audio jack met twee uitgangen aan beide zijden van de kabel? Ik zal vanavond een foto nemen.

Alvast dank!

Gezien de foto, denk ik inderdaad ook een audio jack! Het gaat om een audio signaal dat ik in stereo wil opnemen, en dat ook in stereo binnenkomt op mijn mixer. (er zit overigens ook een midi uitgang op mijn piano, maar dan krijg je toch nagebootst pianogeluid via de computer.. lijkt mij niet echt mooi?)

Wordt het dan een audio jack met twee uitgangen aan beide zijden van de kabel? Ik zal vanavond een foto nemen.

Alvast dank!

Als je kijkt naar je mixer, heb je dan een mono of stereo ingang (dus 1x jack of 2x jack)? Kan je ook aangeven hoe lang de kabel ongeveer moet zijn? Dan zoek ik voor jou wel een linkje zodat je de kabels kan bestellen.

Oh super, dat zou geweldig zijn!

De piano heeft een stereo uitgang, de mixer een stereo ingang (2x jack). De kabel moet ongeveer 5m lang zijn. Denk je dat er bij een goedkope kabel veel kwaliteitsverlies optreedt?

Maar wees wel voorzichtig tijdens het pluggen, pak bij dit soort kabels écht de plug zelf vast en ga niet aan de draad trekken.

Oh super, dat zou geweldig zijn!

De piano heeft een stereo uitgang, de mixer een stereo ingang (2x jack). De kabel moet ongeveer 5m lang zijn. Denk je dat er bij een goedkope kabel veel kwaliteitsverlies optreedt?

Mijn dochter heeft ook een digitale piano. Als output kun je daar de stereo headphone output gebruiken, of in jouw geval heet het misschien wel gewoon line-out. Als het een stereo out is met 1 aansluiting voor een stekker (stereo jack 6.3mm) heb je een Y-kabel of ook genoemd insert-kabel nodig. Deze dus: http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/...-2x-jack-male-3.00-meter/product-details.html
En als hou L+R out apart heeft, kun je toe met de hierboven door de anderen genoemde kabel.

Mijn dochter heeft ook een digitale piano. Als output kun je daar de stereo headphone output gebruiken, of in jouw geval heet het misschien wel gewoon line-out. Als het een stereo out is met 1 aansluiting voor een stekker (stereo jack 6.3mm) heb je een Y-kabel of ook genoemd insert-kabel nodig. Deze dus: http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/...-2x-jack-male-3.00-meter/product-details.html
En als hou L+R out apart heeft, kun je toe met de hierboven door de anderen genoemde kabel.

Ik las deze topic en wilde exact hetzelfde schrijven.
Dus wat Arno zegt!!

Gezien de foto, denk ik inderdaad ook een audio jack! Het gaat om een audio signaal dat ik in stereo wil opnemen, en dat ook in stereo binnenkomt op mijn mixer. (er zit overigens ook een midi uitgang op mijn piano, maar dan krijg je toch nagebootst pianogeluid via de computer.. lijkt mij niet echt mooi?)!

Ik zou gewoon zoveel mogelijk aansluiten. Dus én MIDI én audio.
Dan kun je eerst via de piano spelen en dat in MIDI opnemen. Dan evt. correcties/verbeteringen uitvoeren op de MIDI. Midi weer afspelen via de piano en de audio daarvan dan opnemen in de PC. Zo heb je dan altijd een foutloze pianopartij..........

Back