Prophet 600 diagnostics BIN file

Ik ook, alvast bedankt!
Welke OS heb je in de P600?

Beste,

Voor de diagnostic ROM maakt dat niet uit. Er is maar een type dat voor alle versies de hardware test van het CPU deel van de synth - zo heb ik het begrepen!.

Met vriendelijke groet,

Marc

waarom is die niet goed?

ik dacht dan alle prophet 600 synths hetzelfde waren..,,

als je overigens een beetje verstand van dit soort computers hebt ( Z80 ) dan zou je het makkelijk zonder moeten redden...

:mega:

waarom is die niet goed?

ik dacht dan alle prophet 600 synths hetzelfde waren..,,

als je overigens een beetje verstand van dit soort computers hebt ( Z80 ) dan zou je het makkelijk zonder moeten redden...

De master is ooit verkeerd uitgelezen door een eprommer. Nu is de master niet meer goed en kan dus niet meer uitgelezen worden. Die Senso nu heeft is dus niet goed.

Verstand van de Z80 is niet het issue :geslaagd:

mvg,

Marc

maar is het dan niet handiger om een goeie eprom in de master te zetten?
( het zou zomaar kunnen dat ik die ergens heb liggen, moet wel even zoeken)

Heel aardig, al die suggesties :okdan: maar, de master van senso is gewoon kaputt =(.
De BIN file die van de ooit nog goede master was gelezen en vastgelegd bleek niet goed. De Willem eprommer kon het type rom-chip blijkbaar niet correct lezen maar gaf geen foutmelding.
Hoe weet ik dit allemaal? Dat is heel simpel. Ik heb toendertijd met een door Rob (Senso - Vintage Planet) aangeschafte Willem eprommer voor hem allerlei 'masters' uitgelezen. Later kwamen we er achter dat niet alle type chips goed waren uitgelezen. Met een andere eprommer zijn we dat gaan corrigeren. Nu blijkt wel dat die diagnostics master ROM het begeven heeft en dus niet meer is uit te lezen.
Hopelijk is het nu duidelijk dat ik gewoon een goede BIN file wil. Kan ik Rob weer aan een goede 'master' helpen :W .

Mvg,

Marc

Ik zou zeggen laat Senso er hier iets over roepen. Ik heb nu een bestelling bij vp lopen voor de diagnostic En de laatse OS rom.

Beste dj, dan was je iets te voorvarend. Mijn bericht dat die van Senso niet goed was, kwam 18 minuten nadat jij berichtte dat je 'm wilde bestellen.
Ongetwijfeld krijg je van Rob daar wel een melding van.

Mvg,

Marc

Heel aardig, al die suggesties :okdan: maar, de master van senso is gewoon kaputt =(.
De BIN file die van de ooit nog goede master was gelezen en vastgelegd bleek niet goed. De Willem eprommer kon het type rom-chip blijkbaar niet correct lezen maar gaf geen foutmelding.
Hoe weet ik dit allemaal? Dat is heel simpel. Ik heb toendertijd met een door Rob (Senso - Vintage Planet) aangeschafte Willem eprommer voor hem allerlei 'masters' uitgelezen. Later kwamen we er achter dat niet alle type chips goed waren uitgelezen. Met een andere eprommer zijn we dat gaan corrigeren. Nu blijkt wel dat die diagnostics master ROM het begeven heeft en dus niet meer is uit te lezen.
Hopelijk is het nu duidelijk dat ik gewoon een goede BIN file wil. Kan ik Rob weer aan een goede 'master' helpen :W .

Mvg,

Marc

ahhh, die fiets....

nou, sucses met het zoeken...

:koffie:

En als iemand op het goede idee komt om Wine Country te vragen, die willen ook een Diag_6 Eprom bij mij bestellen, want ze hebben ze zelf niet meer. =(
Of hun origineel ook corrupt is? Geen idee.

Even voor de duidelijkheid...mede omdat ik ook een P600 heb....waarom heb je zo'n Prophet 600 diagnostics BIN file nodig? Kun je die testen die het doet niet op een andere manier uitvoeren?

Ik las dat het deze testen doet:

1. I/O Port test
2. DAC and S/H test
3. RAM test
4. Timer test
5. ADC test

Is het handig voor een P600 bezitter zo'n file te bezitten?!

Back