Triton LE?

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Binnenkort gaat mijn uitrusting versterkt worden met waarschijnlijk een Kort Triton LE (geen full Triton). Nou ben ik al in het bezit van o.a. een Roland JV-1010, en vraag ik mij een beetje af of de combi een beetje goed is tussen die twee.

Zijn er hier mensen die een Triton (LE) en een Roland JV-module (of evt. een XP) hebben? Zoja, bevalt de combi goed? Overlappen ze elkaar niet te veel? Welke gebruik je het meeste en welke had je het eerste?

Advies/commentaar etc welkom!
thnx

Ik ben er eigenlijk al vrij zeker van dat ie gaat komen, ik heb alleen gewoon nog wat twijfels...

In die LE zitten combi's die complete tracks zijn, je hoeft alleen maar wat toetsen in te drukken.
Heel erg goed geprogrammeerd en ze klinker moddervet.
Als die representatief zijn voor de LE dan is ie gewoon baggervet.

groeten

Basicsys

Ah dus nog iemand die een Triton LE gaat kopen. Ik heb er ook lang over gedaan. Ik had het voorrecht om kortgeleden een privé sessie te hebben met een Roland XP-30 en een Triton LE (bedankt Marc!). En wat mij betreft was het overduidelijk. De kenners zullen waarschijnlijk zeggen dat de Roland geluiden/sounds kwalitatief beter zijn maar de Triton was beter bruikbaar. Zeker voor mij. Een absolute leek op het gebied van synths (gebruiken).

Eric

Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik weet ook nog wel een adresje BamBam, maar dit forum is er volgens mij niet voor om je eigen zaak te gaan promoten.........

groeten

Basicsys

Als jij je eigen muziek mag promoten, mag bambam z'n eigen muziekwinkel promoten, waarom niet?

Ik heb al een JV-1010, dus ik hoef er nog maar één te kopen :)
Ik ben trouwens wel een erg happy Roland user, en ik moet zeggen dat ik ook met m'n 1010 een behoorlijk eind kom kwa sound.
check anders ff een song van mij op http://www.dr-ripsaw.da.ru
onderaan main-page: Force4
andere nummers zijn niet zo interessant, maar ik hoop binnenkort meer online te hebben

Ik weet ook nog wel een adresje BamBam, maar dit forum is er volgens mij niet voor om je eigen zaak te gaan promoten.........

groeten

Basicsys

Zou je je aub niet zo willen aanstellen! Ja? Als je niet een verschil kunt opmaken tussen een grap en pure reclame, moet je je mond houden!

Eric

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ik heb al een JV-1010, dus ik hoef er nog maar één te kopen :)
Ik ben trouwens wel een erg happy Roland user, en ik moet zeggen dat ik ook met m'n 1010 een behoorlijk eind kom kwa sound.
check anders ff een song van mij op http://www.dr-ripsaw.da.ru
onderaan main-page: Force4
andere nummers zijn niet zo interessant, maar ik hoop binnenkort meer online te hebben

Ik bedoelde dus die JV-1010.
Ach, de geluiden zijn bijna identiek
tussen die twee.

Ik heb ‘Force4’ beluisterd en ik moet zeggen dat
Er erg leuke pianorif die je hebt ingespeeld.
De ‘Big BPF’ sound is goed geprogrammeerd
maar staan iets te hard.
De drums zijn leuk maar die staan weer te zacht.
Hier en daar een tikje van over-gekopieerde
noten, maar ach, wie ben ik om daar iets over te zeggen…

;)

Als het een grap was dan was het een grap en dan heb ik hem gemist.

Mijn muziek is voorlopig pure hobby en dmv dit forum krijg je leuke feedback op wat je maakt, wat ik erg waardeer.

Als ik een muziekwinkel zou hebben zou ik het niet gepast vinden om die via dit forum te promoten, daar zijn andere middelen voor.

groeten

Basicsys

Als het een grap was dan was het een grap en dan heb ik hem gemist.

Ja dat klopt!

Eric

Origineel geplaatst door Googol
valt niet mee om on-topic te blijven he?

Inderdaad! Zeker als je er een ....... ach laat maar! :-)

Eric

FF over dat nummer van mij voor degenen die het gedownload en geluisterd hebben: dit is nog een vroege mix, compositie is wel af, maar ik ben nog steeds bezig het nummer goed af te mixen.

Ik ben vandaag nog eens ff op de Triton LE wezen spelen en heb intussen m'n besluit genomen: hij gaat er komen! :)

Nou nog ff kijken wanneer... moet nog een auto regelen, en natuurlijk een vrije dag! (liefst natuurlijk een week, maar dat vind ik nou ook weer zonde van m'n vakantiedagen.... maarja, je moet toch wat als je fulltime stage loopt en daarbij ook nog eens om het weekend op zaterdag werkt...)

Back