yamaha hs80m vs hs8

skywalker1

Stamgast
Hallo leute!

Ik sta/stond op het punt hs80ms aan te schaffen maar zie nu dat er opvolgers zijn in de vorm van de hs8's..

Wat zouden jullie doen; de opvolgers kopen zonder reviews te hebben gezien of toch gaan voor het oudere model?!

Graag jullie visie hierop!

Met dank alvast, Sander.

Ik zelf zou eerst kijken of ik ze ergens kan kopen in de buurt, daar waar je ook de beide monitoren kan testen.

Als je dat niet kan, dan zou ik de gene die aan jou het beste lijkt bestellen bij bv. Bax-Shop en als hij dan niet bevalt, dan kan je hem binnen 60 dagen inruilen voor het andere model of compleet andere monitoren. ;)

zorg dat je ze beluistert voor koop, of idd een goede return policy hebt. hoewel het opvolgers zijn kan de klank echt heel verschillend zijn/klinken voor jouw oor. er zijn veel monitors met (grote) verschillen tussen opvolgende modellen (KRK rokit G1/G2, Mackie HR824), dat kan net het verschil zijn tussen een goede monitor voor jou of iets dat niet aansluit.

Ok bedankt voor de reply's!

Ik denk dat ik dan toch voor de HS80M's ga, ik vertrouw mijn gehoor niet goed genoeg :) en weet dat die HS80m's iig "neutraal" vertalen..

Back