Polysix modificatie

Ja dat is inderdaad het probleem niet. Ik had dit trouwens ook nog gevraagd op een ander forum (engelstalig) en daar zei iemand dat ik een potmeter tussen de kabel aan de bovenkant van de pot (?) kon zetten, in serie dus, en daarmee zou ik dus zeg maar een extra weerstand toevoegen. Dus dan zou het modwheel wel zijn volle intensity uitsturen maar dan zou het daarna weer gedimd worden. Maar omdat dat circuitje toch net iets anders in elkaar zit als diegene volgens mij denkt zie ik dat niet erg zitten, volgens mij gaat dat niet goed werken... Ik zou zelf echt neigen naar de methode die marcmarc beschrijft, wat zou jij doen?

Trouwens, zou een 220k log potje een goede keuze zijn of moet dat misschien toch net wat minder, 100k of zo...

Beter beter :)
Dat is ook een makkelijke manier, ik voel niet zoveel voor een extra weerstand... Parallel geeft een heel ander effect natuurlijk, juist een vermindering van de weerstand.

Een heel andere vraag trouwens, heeft iemand enig idee met welke schroefdraad die modwheel-module normaal vast zit aan de onderkant van de synth? Toen ik hem wilde losdraaien miste er aan de onderkant al een schroef en de ander knalde er zo uit, die past helemaal niet in de draad van die module...

Nog iets anders btw... Heeft iemand enig idee hoegroot het piekvoltage moet zijn om een CV/Gate trigger te kunnen triggeren? Ik moet iets bouwen om een metronoomsignaal uit mijn telefoon te versterken naar mijn P6 in, maar ik weet niet op hoeveel volt ik uiteindelijk moet uitkomen.
Of gebruikt dat ding S-trigger? Zo ja, dan heb ik werkelijk geen idee hoe ik daar iets aan moet gaan bouwen zodat mijn p6 triggert op externe electronische metronomen.

[EDIT]: ok, S-trig dus... Er bestaan heel simpele convertors van V-trig naar S-trig. Als ik zo eentje zou bouwen, zou dat dan genoeg zijn om met mijn telefoontje een (vrij zwak, koptelefoonuitgang...) V-trig signaal te geven en dat die dan gewoon geconverteerd wordt?

Laatst gewijzigd:
Nog iets trouwens... Die VCF-triggering... Ik kan daar makkelijk iets voor maken om daar 0 tot 5v via een fijne slider in te jassen, maar dat geeft me toch geen kortsluiting ofzo als ik dat gewoon rechtstreeks erin ram? Niet dat ik mn schakelingetje frituur door korstluiting...

Laatst gewijzigd:
Back