VSTi's aansturen binnen Cubase

Ralf T

Stamgast
Ik zit met een probleem. Ik heb een Midiman Oxygen 8 MIDI controller en deze werkt prima in ReBirth en Reason. Nou wil ik 'm gebruiken voor de aansturing van VST Instruments (o.a. de FM7, B4 en Pro52) in mijn Cubase VST32 5.0, echter werkt dit niet. Ik kan bijv. de FM7 wel 'stand-alone' bedienen met de Midiman, maar binnen Cubase kan ik alleen de muis gebruiken voor de bediening van het virtuele apparaat. Ik krijg binnen Cubase wel gewoon signaal op de MIDI In als ik op het toetsenbordje van de Midiman ram. Ik gebruik de ASIO DirectX Full Duplex Driver. Ik denk dat het ergens in de MIDI filtering zit (SysEx?), maar ik heb daar te weinig kaas van gegeten. Wie kan mij helpen?

Bikkel,

Ja, alles bij MIDI thru staat op off.

Sycorax,

Het gaat mij eigenlijk alleen om om de keys te bespelen, maar zelfs dat werkt niet. Zit er geen MIDI Learn-optie in Pentagon?

Ik heb een identiek probleem, al een tijd geleden gepost, maar nog niet opgelost :

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=1093&highlight=cubase

Wanneer ik op Master of Sync druk ben ik ook mijn vsti's kwijt en een herstart helpt dan niet eens!!! Ik moet echt cubase OPNIEUW INSTALLEREN en dan pas heb ik weer vsti's totdat ik weer op master of sync druk en dan begint het weer van vooraf aan!

Jongens, ik heb het al helemaal voor elkaar. Ik had gewoon de Out in de sequencer niet op de FM7 staan :stupid Man, wat kan ik nu vette muziek maken. Die softsynths van Native Instruments zijn echt geweldig! Vooral uit die FM7 kan je zulke geweldige geluiden halen... Ik ben om. Cubase is it 8P

Watch out for this new chartbuster 8)

Ja, ik heb nu ook gevonden hoe ik de Pentagon kan besturen...
Thx

Hey Ralf, als je die FM7 al goed vindt dan moet je zeker de Pentagon eens proberen... Echt waar man, wat ik daar uit krijg is echt niet normaal, zo'n coole sounds. Het proberen waard en de prijs is 120 Euro en het is elke cent waard... :)

Greetz

Sycorax, bedankt voor de tip. Echt, dat ik niet eerder begonnen ben aan een MIDI controller en Cubase... Gelukkig kende ik het pakket een beetje en nu kan ik er ook eindelijk echt muziek mee maken. Die VST-plugins zijn gewoon fantastisch!

Back