handheld mic recorder hulp gevraagd met spoed!

anoniempje

hobby knooier
Hoi Mensen,

Ik en mijn vriendin hebben een klein consumenten geschil, mijn vriendin is bijna anderhalf jaar lang aan het lijntje gehouden bij een rijschool, ik heb helaas het hele rijbewijs lang geleden al betaald, het theorie certificaat loopt bijna af en mijn vriendin heeft nog geen fatsoenlijke les gehad en ze behandelen haar als een stuk stront (het geld is toch al binnen). Om een lang verhaal kort te houden, ze heeft na lang zeuren eindelijk een ondertekende belofte gekregen en aanstaande woensdag een gesprek met de baas weten te krijgen en die verwacht er natuurlijk makkelijk af te komen, maar dat gaat hem niet lukken want ik ga ook mee op gesprek! Ik heb me flink voorbereid met een hele stapel papier. Het enige wat ik nog kan gebruiken is een handheld recorder met condensator mic zodat ik ook poten heb om op te staan om eens flink terug te naaien mocht dat alsnog nodig zijn.

Mocht er iemand in de buurt van apeldoorn zwolle zijn met zo'n handheld recorder die ik een dagje mag lenen hoor ik dat graag! Ik zal hem behandelen alsof het mijn eigen apparatuur is (ik ben zuinig op mijn baby's) en uiteraard tegen vergoeding!

vr groet Chris

Daar kan je je gsm ook voor gebruiken.
Tenminste..de meeste gsm's hebben een voicerecordertje.

..is dat wel rechtsgeldig? Wie zegt dat de persoon op de opname ook daadwerkelijk de rijschool houder is? Misschien is het wel een vriend van je die -naast Frank de Boer en Johan Cruijf ook deze man perfect immiteert?

Als je wil dat het rechtsgeldig is moet je volgens mij zowiezo eerst toestemming vragen om opnames te maken.
En verder kan iedereen zich op de opname voorstellen.

Waarom zou je überhaupt zo'n opname nodig hebben. Als je kan bewijzen dat je betaald hebt dan moet de ander bewijzen dat er lessen zijn gegeven. Zo'n 'toezegging' op band voegt werkelijk niets toe.

Een dergeliijke opname heeft inderdaad bewijskracht, ook al is geen toestemming gevraagd: het is geen strafproces.
Het moet idd wel duidelijk zijn dat het de juiste (en ook bevoegde persoon) is. Als dat op een zitting wordt afgedraaid blijkt dat natuurlijk al snel, zeker als er een getuige is van de opname.

Belangrijker is natuurlijk of je gaat procederen voor die paar centen. Het lijkt mij dat een klachtroute via - weet ik veel - CBR of beroepsorganisatie kostenefficiënter en effectiever kan zijn.

En als je dan toch wilt opnemen waarom gebruik je dan niet gewoon je telefoon. Het maakt een wat merkwaardige indruk als je met condensator mic staat te zwaaien.

los van de rechtsgeldigheid en gebruik als bewijsmateriaal,
het opgenomen gesprek kan achteraf goed geanalyseerd worden zodat je een beter beeld krijgt van de bedoelingen van de ander.

nou zwaaien met een mic doe ik natuurlijk niet. lijkt me dat een gevoelige condensator mic prima opneemt in de binnenzak. waar het mij meer om gaat, al zo veel beloftes en nu bijna anderhalf jaar verder nog niets en het theorie certificaat loopt af. meneer hebt zich er elke keer uit gelult dat hij het druk heeft maar ondertussen wel de buurvrouw als nieuwe klant aannemen dus ben aardig woest! nooit meer het hele rijbewijs in een keer betalen maar gewoon per lesje. heb me aardig voorbereid met een leuke 1000 euro facebook like reclame onder de familie en die is groot hier in de buurt dus hoe dan ook we gaan hem aanpakken! sorry dat ik mijn frustraties uit hier op het forum maar soms moet je wat hè. dank allen voor de reacties!

Back