Analog Four of Dark Energy II + Dark Time?

Yohann

Slowly getting there
Hey forumleden,

Na een tijdje met software in de weer te zijn geweest, wil ik mijn drones & ambient music met hardware gaan maken. Maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee en weet dus niet goed wat ik me het best aanschaf.

Ik voel veel voor de Doepfer-combinatie Dark Energy II + Dark Time, die er heel verleidelijk uitziet en lekker klinkt, als ik filmpjes en commentaren op het web mag geloven.

Maar die Analog Four van Electron is ook erg aanlokkelijk. Alleen lijkt het mij een totaal andere machine dan de Doepfer-combinatie, die een totaal andere manier van werken opdringt.

Ik kan die synths niet in huis halen om te testen en te vergelijken.

Vandaar mijn vraag hier op het forum: wat zou ik doen? Wie overtuigt mij op de Doepfers te nemen en waarom? Wie overtuigt mij om voor de Analog Four te gaan?

Dat zou mij geweldig helpen te beslissen waar ik mijn zuurverdiende centen aan spendeer.

Bedankt alvast!

Bedankt, brz.

Mijn vraag heeft niet zozeer betrekking op de specs
— dan haalt de Analog Four het ruimschoots van de Doepfer-combinatie —
maar op:

a) de klank
b) de bespeelbaarheid/gebruiksvriendelijkheid (in een livesituatie, bijvoorbeeld)
c) de funfactor
d) de geschiktheid als tool om drone en ambient mee te maken.

Had ik erbij moeten vermelden. :-)

Bedankt, brz.

Mijn vraag heeft niet zozeer betrekking op de specs
— dan haalt de Analog Four het ruimschoots van de Doepfer-combinatie —
maar op:

a) de klank
b) de bespeelbaarheid/gebruiksvriendelijkheid (in een livesituatie, bijvoorbeeld)
c) de funfactor
d) de geschiktheid als tool om drone en ambient mee te maken.

Had ik erbij moeten vermelden. :-)

Qua dronen; probeer dit maar eens met de doepfers...

Klank kan ik niet echt wat over zeggen, zal vast smaak zijn... ;)

Maar qua fun en op live-gebruik toegespitst zijn, wint de analog 4 wat mij betreft ook... tis heerlijk freaken zonder ook maar ooit te stoppen...

Back